صنعت تراش CNC در مقایسه با تراش سنتی

ماشینکاری تراش CNC یا کنترل عددی کامپیوتری به عنوان یک استراتژی تولید سریعتر و کارآمدتر ظاهر شده است. این روش قطعات مورد نیاز را با دستگاه های فرز، تراشکاری یا EDM کنترل شده با نرم افزار ایجاد می کند که لایه های مواد را از قطعه کار حذف می کند. در حالی که ماشینکاری سنتی باید با دست و توسط ماشینکاران با تجربه یا آموزش دیده انجام شود. مزایای ماشینکاری CNC با مقایسه نهایی ماشینکاری CNC با ماشینکاری سنتی به طور قابل توجهی بی حد و حصر به نظر می رسد.

با این حال، برخی از تولیدکنندگان وجود دارند که برای تولید قطعات نمونه اولیه به ابزارهای ماشینکاری سنتی متکی هستند. به طور خاص، ماشین‌کاری سنتی جایگاه برجسته‌ای در صنعت و نمونه‌های اولیه سریع با حجم کم دارد.

انتخاب خوب تکنیک های تولید منجر به یک پروژه موفق می شود. اگر می خواهید از کدام روش برای کسب و کار خود استفاده کنید، در اینجا مقایسه دقیقی بین ماشینکاری CNC و ماشینکاری سنتی وجود دارد تا به شما کمک کند بهترین انتخاب را برای نمونه های اولیه سفارشی و قطعات تولید نهایی خود داشته باشید.

مقایسه CNC با ماشینکاری سنتی می تواند با یادگیری اصول کار آنها شروع شود.

اصول ماشینکاری فرز CNC

ماشینکاری فرز CNC خودکار به فایل های دیجیتالی با دستورالعمل های برش و ابزار نیاز دارد. بنابراین، فرآیند ماشین CNC به ابزارهای مختلفی برای ساخت قطعات ماشین‌کاری شده نیاز دارد و مهندسان و ماشین‌کاران کتابخانه‌های ابزار دیجیتال را برای ارتباط با ماشین‌های CNC می‌سازند.

این ماشین‌ها را می‌توان با اعمال دستورالعمل‌های دیجیتال و شروع طراحی در نرم‌افزار CAD (طراحی به کمک کامپیوتر) به‌طور خودکار کار کرد. مدل سه بعدی ایجاد شده توسط نرم افزار ویژگی ها و ابعاد مورد نیاز قطعه نهایی را تعیین می کند.

از آنجایی که بسته های CAD-CAM همراه با برخی از این برنامه های نرم افزاری ارائه می شود، تولید می تواند در همان برنامه ها ادامه یابد. و اگر هر دو نرم افزار CAD و CAM خانواده محصول مشابهی را تولید کنند، نیازی به ترجمه فایل نخواهد بود. در غیر این صورت، باید فایل CAD را وارد کنید.

اصول ماشینکاری سنتی

ماشین‌های سنتی: از جمله ماشین‌های سنتی مانند اره نواری، پرس مته، آسیاب، آسیاب پایانی و ماشین تراش با دست کنترل می‌شوند. با استفاده از این ماشین‌های سنتی، ماشین‌کاران می‌توانند تعداد زیادی نمونه اولیه را برای اهداف مختلف ایجاد کنند. با این حال، در مقایسه با ماشین‌کاری CNC که توسط اتوماسیون یا کامپیوتر کنترل می‌شود، ماشین‌کاری سنتی برای انجام هر عملکردی زمان و توجه بیشتری را می‌طلبد.

مزایای ماشینکاری طول تراش CNC در مقابل ماشینکاری سنتی چیست؟

همچنین می توانید با درک مزایای هر یک، ماشینکاری سنتی و ماشینکاری CNC را با هم مقایسه کنید.

مزایای ماشینکاری تراش CNC

برخی از مزایای اصلی خدمات ماشینکاری CNC به شرح زیر است:

تطبیق پذیری و سازگاری

یکی از ویژگی های برجسته ماشینکاری CNC تطبیق پذیری و دقت آن است. صنایع مختلف از ماشینکاری CNC برای ساخت قطعات به دلیل ساخت قطعات دقیق، تولید سودآور، کارایی و برش های مداوم استفاده می کنند. و با استفاده از ماشین آلات و تکنولوژی CNC می توان طیف وسیعی از فلزات سفارشی را نیز تولید کرد. ماشینکاری CNC برای برش مواد و برای تولید قطعات در مقیاس بزرگ استفاده می شود. یک مهندس ماهر به راحتی چندین دستگاه CNC را راه اندازی می کند.

قابلیت اطمینان و کارایی

ماشینکاری CNC توسط کامپیوتر کنترل می شود و این فرآیند هیچ شانسی برای خطای انسانی ندارد. عملیات کامپیوتری، ماشینکاری CNC را به روشی قابل اعتمادتر و سریعتر از ماشینکاری سنتی تبدیل می کند. به طور خلاصه، ماشین‌کاری CNC دقیق‌تر است و زمان کمتری برای تولید می‌برد.

نیروی انسانی کمتر و نیاز به نگهداری کم

ماشین های CNC برای فرآیند تولید به تعداد زیادی اپراتور مجرب نیاز ندارند. یعنی فقط یک ماشینکار ماهر می تواند وظایف تولید را انجام دهد. و ماشین‌های CNC نسبت به ماشین‌های سنتی نیاز به نگهداری و مراقبت کمی دارند، اگرچه در تمام طول روز کار می‌کنند. آنها فقط نیاز به نگهداری گاه به گاه دارند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا