خطرات تغییرات جوی برای سلامت

محققان دانشگاه کلمبیا به همکاری تیم تحقیقاتی دانشگاه واشنگتون به انجام پژوهشی در ارتباط با تاثیرات تغییرات آب و هوایی بر روی سلامت انسان پرداخته اند. این پژوهش شامل تاثیرات تغییرات آب و هوا بر روی سلامت جمعیت ساحلی آمریکا و سایر مناطق دارای آب و هوای آسیب پذیر است.

.دلیل انجام این پژوهش نیز بیانات رئیس جمهور آمریکا درباره کاهش انتشار کربن توسط صنعت برق بوده است. دولت حال حاضر آمریکا به خوبی به اثرات سو تولید انرژی سوخت فسیلی بر سلامت افراد و همچنین نیاز فوری برای کاهش یا تطبیق سیاست های کشور در رابطه با انرژی اذعان دارد.

تغییرات آب و هوایی حال حاضر تهدید بزرگی برای سلامت روحی و روانی افراد محسوب می شود. این امر می تواند منجر به بی ثباتی اجتماعی، درگیری، خشونت و سایر آسیب های اجتماعی شود. اثرات تغییرات آب و هوایی بر انسان ها می تواند مهاجرت گسترده به مناطق مختلف را نیز افزایش دهد، در بیش تر مواقع این مناطق ظرفیت کافی برای تامین نیازهای این مهاجران را ندارد. بیشتر جمعیت آمریکا ساکن مناطق ساحلی هستند. این مناطق نیز به شدت در برابر تغییرات آب و هوایی ناشی از پدیده هایی مانند تغییر الگوهای مصرف آب، فرسایش ساحلی، بالا آمدن سطح دریا و طوفان آسیب پذیر هستند.

دکتر اروین ردلنر از دانشگاه کلمبیا، در این باره بیان کرد: «تغییرات آب و هوایی و اثرات مخرب آن بر روی انسان و جمعیت انسانی انکارناپذیر است و این تهدید روز به روز در حال افزایش است. متاسفانه ما هم اکنون در جایی قرار داریم که مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی بسیار کند انجام می شود در حالی که این پدیده بسیار بحرانی بوده و انجام این تغییرات اصلا کافی نیست. ما باید به طور همزمان به توسعه و استقرار راه هایی بپردازیم که تاثیرات این فاجعه زیست محیطی را به حداقل برساند.»

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا