ممنوعیت داروهای دوپینگ در ورزش های الکترونیکی

لیگ جهانی ورزش های الکترونیکی در طول چند سال گذشته به عنوان یک پدیده بسیار ویژه مورد توجه قرار گرفته است. استقبال روزافزون از این لیگ موجب شده است تا علاوه بر گیمرها، افرادی با مشاغل مختلف به این مقوله جذب شوند. برای نمونه روان شناسان در برنامه های خود تحلیل این ورزش ها و رفتارهای افراد شرکت کننده در آن را در دستور کار قراردادند.

با این وجود به تازگی یک گام بسیار مهم در راستای بهبود شرایط عمومی حضور در این رقابت ها برداشته شده است که به موجب آن قوانین ضد دوپینگ در این رقابت ها اعمال خواهد شد. تیم مدیریت لیگ جهانی ورزش های الکترونیکی اعلام کرد که این لیگ تحت پوشش سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ قرار گرفته است. به این ترتیب شرایط این رقابت ها به نحوی خواهد بود که افراد طالب شرکت در این مسابقات نباید از داروهایی که مصرف آنها به عنوان دوپینگ محسوب می شود، استفاده کنند.

این داروها به صورت عمومی مشابه داروهای ممنوعه در ورزش های فیزیکی است و شامل موادی که انرژی فرد را افزایش می دهند و یا موادی که موجب تغییر در شرایط عادی بدن خواهند شد است. از جمله مهم ترین موارد درج شده در این لیست می توان به مواد مخدری مانند کوکائین، مواد انرژی زایی مانند استرویدها دانست.

به این ترتیب این قوانین موجب خواهند شد تا رقابت ها به صورت سالم تر برگزار شده و خطرات این مواد بر روی بدن ای ورزشکاران اعمال نشود. مسئولان این لیگ درباره دلیل انجام این امر اعلام کردند: «هدف اصلی ما همواره برگزاری رقابت هایی عادلانه بوده است و از روز نخست تا پایان مسابقات نمی توان انتظار داشت که کسی از مواد ممنوعه استفاده کرده و در مسابقات حاضر شود.»

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا