افزایش قابل توجه مبتلایان آبله میمونی در آمریکا

به گزارش سیناپرس، طبق داده های ارائه شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده آمار موارد مبتلا به آبله میمونی در این کشور به ۲۴ هزار نفر رسیده است.
بیشترین تعداد موارد از کالیفرنیا با ۴۶۵۶ مورد، نیویورک ۳۷۵۵ مورد و فلوریدا ۲۳۹۸ مورد گزارش شده است.

لازم به توضیح است که مقامات بهداشتی این کشور اظهار داشتند که عفونت های ناشی از آبله میمون به ندرت کشنده است و بیشتر موارد در عرض دو تا چهار هفته برطرف می شود. سازمان بهداشت جهانی نیز  میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری را تنها ۳ تا ۶ درصد اعلام کرده است.

به گزارش سیناپرس، با این حال، کارشناسان اعلام کرده‌اند که افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند، در مواردی که به ویروس آلوده ‌شوند، در معرض خطر بسیار زیادی برای تجربه علائم شدیدتر قرار دارند.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که تنها یک دارو برای درمان این بیماری در دسترس است و پزشکان و بیماران نباید بیش از حد از آن استفاده کنند. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، ویروس ها دائما در حال تکامل هستند تا انسان ها را بهتر آلوده کرده و بر داروها و واکسن های جدید غلبه کنند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده هشدار داده است که داروی ضد ویروسی مورد استفاده علیه آبله میمونی به نام Tecovirimat در برابر تغییرات ویروس بسیار آسیب پذیر است و حتی یک جهش کوچک در ویروس می تواند دارو را بی اثر کند.

به گزارش سیناپرس، علاوه بر امریکا، قاره اروپا نیز شاهد گسترش سریع این بیماری بوده و استرالیا، چین و هندوستان نیز شاهد ورود ویروس فوق به داخل مرزهایشان بودند.

در بین کشورهای آسیایی به نظر می رسد شرایط هندوستان حادتر از سایر کشورهای مجاور باشد زیرا در روزهای گذشته تنها یک مورد ابتلا در چین گزارش شده ولی هندوستان ده ها مورد از این بیماری را شاهد بوده و  پایتخت این کشور روز سه شنبه نهمین مورد ابتلا به ویروس آبله میمون بسیار عفونی را گزارش کرد.

بر اساس این گزارش ها، آزمایش یک زن ۳۰ ساله نیجریه ای به آبله میمونس در دهلی مثبت شده است. خوشبختانه هنوز مناطق غربی آسیا شاهد همه گیری ویروس فوق نبوده اند.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: thehealthsite
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا