کاهش ۱۷درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 با نوشیدن چای

به گزارش سیناپرس، تیمی‌از دانشمندان چینی با مطالعه بروی 8 میلیون بزرگسال به این نتیجه رسیدند که نوشیدن روزانه حداقل چهار فنجان چای سیاه، سبز و یا اولانگ (نوعی چای سنتی چینی که مخلوطی از چای سیاه و سبز است) می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد

بر اساس این تحقیق، کسانی که چای کمتری مصرف می‌کردند، بیشتر در معرض خطر بودند و احتمال ابتلا به دیابت به ازای هر یک فنجان اضافه، تا یک درصد کاهش می‌یافت.

دکتر ژیائینگ لی، محقق دانشگاه علم و صنعت ووهان چین گفت: نتایج تحقیق ما عجیب و هیجان انگیز است. مردم باید بدانند که با نوشیدن چهار فنجان چای در روز، می‌توانند خود را از خطر ابتلا به دیابت نوع 2 دور نگه دارند.

همچنین مطالعه‌ای که ماه گذشته میلادی دراین رابطه منتشر شد، نشان داد: نوشیدن دو فنجان چای سیاه در مردم بریتانیا 9 تا 13 درصد از خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و سکته را می‌کاهد.

دکتر ماکی اینو چوی، دانشمند موسسه ملی سرطان آمریکا که رهبری این تحقیق را بر عهده داشت، می‌گوید: به نظر  یافته‌ های ما برای کسانی که عادت به نوشیدن چای دارند، اطمینان‌بخش باشد.

وی در ادامه افزود: شاید عجیب باشد، اما کاهش خطر ابتلا در میان کسانی که بیش از 10 فنجان چای در روز می‌نوشیدند، به مراتب بیشتر بوده است.

آنها تاکید کردند: فواید نوشیدن چای برای سلامتی ممکن است مرتبط با پلی فنول‌ها باشد، ترکیباتی که به طور طبیعی در گیاهان یافت می‌شود و تامین کننده آنتی اکسیدان‌ها هستند.

ماکی اینو چوی می‌گوید: این ترکیبات ممکن است التهاب و استرس را در بدن کاسته و از سوی دیگر احتمال ابتلا به برخی بیماری‌های خاص مانند بیماری قلبی را کاهش دهد.

گفتنی است، پلی فنول‌های موجود در چای سبز (با نام علمی کاتچین‌ها)، ممکن است با محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌دیدگی، به پیشگیری از بیماری‌ها کمک کنند.هنگامی‌که برگ‌های چای سبز برای تهیه چای سیاه تخمیر می‌شوند، کاتچین‌ها به تیافلاوین، شکل دیگری از آنتی اکسیدان‌ها، تبدیل می‌شوند.

به گفته ماکی اینو چوی این ترکیبات نشان می دهد؛ چرا چای سبز و سیاه هر دو برای سلامت انسان مفید است. همچنین ممکن است توضیح دهد که چرا افراد باید چای بیشتری بنوشند تا خطر ابتلا به بیماری یا مرگ را کاهش دهند.

به گفته اینوچوی ، افزودن شیر یا شکر به چای مزایای سلامتی را کاهش نمی‌دهد، اما شرکت کنندگان تمایل داشتند از این مواد به مقدار کم استفاده کنند.

او گفت: چای شیرین طبیعتا قند بیشتری دارد و ما باید برای کاهش ابتلا به بیماری‌ها از دستورالعمل‌های غذایی سالم پیروی کنیم.

مترجم:علی پازکیان

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا