تحصیل در انگلستان چگونه است و چه شرایطی دارد؟

از آنجایی که بسیاری از افراد به دنبال منبعی هستند تا پاسخ سوالات خود را بیایند و بتوانند خودشان را برای آغاز سفری پر ماجرا آماده سازند.

دانشگاه ها و موسسات آموزشی بسیار زیادی در جهان وجود دارد. کشور هایی مثل انگلستان، آلمان، ترکیه، هلند، مجارستان و… که برترین دانشگاه ها را در خود جای داده اند، متقاضیان زیادی را برای تحصیل دارا هستند.تحصیل در انگلیستان

یکی از کشور های محبوب برای تحصیل، کشور انگلستان است. این کشور با وجود موسسات معتبر و دانشگاه هایی که برترین رتبه ها را در جهان دارا هستند، توانسته یکی از پر متقاضی ترین دانشگاه ها برای تحصیل دانشجویان بین المللی باشد. این کشور با وجود جمعیت 60 میلیون نفری و آب و هوای خوب و مناسبی که داراست،

یکی از کشور های محبوب برای زندگی نیز به حساب می آید. از آنجایی که تحصیل در کشور انگلیس دارای شرایط و قوانین و مقررات مختص به خود است، دانشجویان باید قبل از هر اقدامی با مشورت گرفتن از افراد با تجربه و یا وکلا رسمی که در این حوزه فعالیت می کنند، از شرایط و محدودیت های تحصیل در این کشور آگاهی مناسبی را کسب کنند.

ما در این مقاله به صورت خلاصه از شرایط تحصیل در دانشگاه های برتر در انگلیس، دانشگاه های این کشور و چگونگی تحصیل در این دانشگاه ها توضیحاتی را ارائه کرده ایم.

شرایط تحصیل در کشور انگلستان چگونه است؟

برای تحصیل در کشور انگلستان، متقاضیان باید در درجه اول، از یکی از دانشگاه های این کشور نامه پذیرش تحصیلی دریافت کرده باشد. برای اخذ نامه پذیرش تحصیلی، متقاضیان باید مدارک شان را که اعم از:

  • رزومه تحصیلی
  • مدارک ماقبل تحصیلی
  • مدارک هویتی
  • تمکن مالی
  • مدرک زبان

و…است را به دانشگاه ارسال نمایند. در صورتی که رزومه تحصیلی متقاضی مورد تایید دانشگاه مقصد باشد، برای وی نامه پذیرش تحصیلی صادر می گردد. از این رو با دریافت نامه پذیرش تحصیلی، دانشجو می تواند نسبت به اخذ ویزا اقدامات لازم را انجام دهد.

از دیگر شرایطی که برای متقاضیان باید برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان دارا باشند، ارائه مدرک زبان در حد آیلتس 6 به بالا می باشد. در صورتی که متقاضیان دارای مدرک زبان نباشند، نمی توانند برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور شانسی را دارا باشند.

از دیگر شرایط تحصیل در این کشور خوش آب و هوا و مدرن، می توان به رزومه تحصیلی مناسب اشاره کرد. افرادی که دارای نمرات بالا در مقاطع تحصیلی ماقبل شان هستند و یا دارای مقالات بین المللی و تحقیقات مختلف می باشند، شانس بالاتری برای پذیرش دارا هستند.

البته از دیگر شرایطی که دانشجویان بین المللی باید دارا باشند، تمکن مالی مناسب برای تحصیل در این کشور است. تمکن مالی به معنای تامین هزینه های زندگی در 1 سال تحصیلی در انگلیس می باشد. شما باید قبل از اقدام به اخذ ویزا، دارای نامه تمکن مالی باشید. این نامه نشان می دهد که شما شرایط مالی مناسبی را برای زندگی و تحصیل در طول دوران تحصیل تان دارا هستید. در صورتی که شما این نامه را از بانک کشور مبدا اخذ نکنید، نمی تواند ویزا تحصیلی تان را دریافت کنید. توجه داشته باشید که هزینه های 1 سال تحصیل و زندگی در انگلستان به دانشگاه و رشته تحصیلی مد نظرتان بستگی دارد.

بدین صورت که عدد ثابتی نداشته و شما باید با توجه به سبک زندگی تان و هزینه های دانشگاه این عدد را محاسبه کرده و در طی 6 ماه آن را در حساب خود دارا باشید.

مدارک هویتی نیز شامل پاسپورت معتبر که دارای حداقل 6 ماه اعتبار باشد، عکس پاسپورتی …. می باشد. دانشجویانی که قصد تحصیل در مقاطع دکتری را دارا هستند باید علاوه بر شرایط بالا، دارای سوپروایزر یا استاد راهنما نیز باشند. استاد راهنما در ابتدا رزومه متقاضی را بررسی کرده و در صورتی که مورد تایید باشد به دانشگاه اجازه صدور نامه پذیرش تحصیلی را می دهد. به همین خاطر شما باید توجه داشته باشید که متقاعد کردن استاد راهنما بسیار مهم است.

در صورتی که رزومه تحصیلی شما مورد تایید استاد راهنما نباشد شما نامه پذیرش دریافت نخواهید کرد. توجه داشته باشید که ممکن است در طی پروسه بررسی رزومه تحصیلی، مصاحبه ای از سوی استاد راهنما نیز داشته باشید. این مصاحبه معمولا برای سنجش میزان اطلاعات شما می باشد.

مطالب خواندنی: تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

دانشگاه های برتر انگلستان

دانشگاه های برتر زیادی در انگلستان وجود دارد که برخی از برترین و محبوب ترین آنها عبارت است از:

  • دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه دورهام
  • دانشگاه گلاسگو
  • دانشگاه آبردین
  • دانشگاه منچستر
  • کالج دانشگاهی لندن
  • دانشگاه بریستول
  • دانشگاه باکینگهام

هریک از دانشگاه ها دارای رتبه بالایی هستند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا