فضاپیمای کیپ استون ناسا با نقص فنی مواجه شد

به گزارش سیناپرس، ناسا و شریک خصوصی آن Advanced Space در گزارشی جدید خبر از نقص فنی کاوشگر کیپ استون داد. بر این اساس اعلام شد پس از سومین مانور تصحیح مسیر در ۸ سپتامبر، فضاپیما دچار یک ناهنجاری شده و مهندسان این تیم گفتند که با استفاده از داده های فنی، مشخص شد که اعلام وضعیت اضطراری عملیاتی عصر پنجشنبه عاقلانه است.

این فضاپیما حامل ماهواره CubeSat به اندازه اجاق مایکروویو است که اکنون در شرایط ایمن است و دانشمندان تلاش می کنند وضعیت نقص فنی موجود را ترمیم کنند.

اساس گزارش های رسمی ناسا ، کیپ استون در حالت ایمن باقی مانده و انرژی خورشید را به خوبی جذب می کند. در حالی که کار برای تشخیص علت این مشکل ادامه دارد، تیم فنی در حال آماده سازی کیپ استون برای تلاش جهت عملیات بازگرداندن کنترل وضعیت فضاپیما است.

به گزارش سیناپرس، این آخرین مشکل در ماموریت علمی کاوشگر فوق است که با یک سفر چهار ماهه به مقصد مورد نظر خود، قبل از شروع گردش به دور ماه برای حداقل شش ماه، برنامه ریزی شده است

هدف این ماموریت درک بهتر ویژگی های مدار ماه و ارزیابی قدرت و نیروی محرکه مورد نیاز برای مدل های پیش بینی شده ناسا در ماموریت های آتی است.
در خاتمه گفتنی است پروژه کیپ استون بخشی از ماموریت آرتمیس ناسا محسوب می شود که هدف آن بازگرداندن انسان به سطح ماه است.

مترجم: ناصر پورقدیمی