تحریم های غربی فرصتی برای احیای توانمندی های داخلی است

به گزارش سیناپرس، طی ماه های گذشته شاهد وضع تحریم های گسترده ای از سوی کشورهای غربی و به طور خاص اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا علیه روسیه هستیم و بر اساس این تحریم ها، فعالیت شرکت های بین المللی در روسیه متوقف شده و این کشور برای انجام معملات مبتنی بر یورو و دلار با مشکلات و سختگیری هایی جدی رو به رو است.

در نقطه مقابل اما روسیه از اهرم انرژی و صادرات گاز به اروپا، علیه این کشورها استفاده کرده و تلاش می کند ان ها را تحت فشار قرار دهد.

در این میان مقامات روسیه، تحریم ها را فرصتی برای رشد داخلی خود دانسته و سب گذشته آندری ساموخین، مدیر اجرایی گروه VEB.RF در مجمع اقتصادی شرق اعلام کرد: تحریم های غرب علیه شرکت های روسی فرصتی برای توسعه توان مندی ها و ظرفیت های داخلی است.
ب

ه گزارش سیناپرس، وی با تاکید بر این نکته که بار روانی این تحریم ها بیشتر از بار اقتصادی و اجرایی آن ها است، افزود: ما تصمیم گرفتیم در مکاتبات، سخنرانی ها و دستورالعمل های خود از کلمات تحریم، "محدودیت" و غیره چشم پوشی کنیم. این دستورالعمل حتی در ارتباطات عمومی ما نیز منعکس شده است.

روسیه یک کشور قدرتمند و دارای اقتصادی با ثبات است و ما می دانیم که محدودیت های اعمال شده در حال حاضر برای یک دوره طولانی مدت  پا برجا هستند. بنابراین منطقی نیست که منتظر بازگشت به شرایط قبل باشیم و باور داریم که این تحریم ها فرصتی فرصتی مناسب و ایده آل برای توسعه شایستگی های داخلی به شمار می روند.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا