توجه به علوم پایه و مباحث مرتبط به شیمی در کنگره سلول‌های بنیادی

دکتر حامد دائمی در نشست خبری بیست‌ویکمین جشنواره و بیست‌وسومین کنگره بین‌المللی رویان که صبح امروز در پژوهشگاه رویان برگزار شد، با اشاره به برگزاری این رویداد به طور مجازی و حضوری گفت: روز اول، دکتر امیرعلی حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و دکتر رندی شکمن، برنده جایزه نوبل و استاد دانشگاه کالیفرنیا، سخنرانان کلیدی هستند. نیمی از مقاله‌های ارسال‌شده مربوط به کنگره سلول‌های بنیادی بوده است.

وی ادامه داد: نوآوری کنگره امسال نسبت به کنگره‌های سال قبل، توجه به بخش علوم پایه و مباحث مرتبط با شیمی و مواد است که می‌تواند در علم پزشکی و سلول‌های بنیادی کاربرد داشته باشد. بر همین اساس، دو بخش جدید به کنگره اضافه شده که یکی از آنها به نقش شیمی در سلول‌های بنیادی و دیگری، روش‌ها و نوآوری‌های موجود در ساخت فرآیندها و سازه‌های مورد استفاده در سلول‌های بنیادی است.

به گفته دائمی، حدود ۳۰ مدعو در کنگره سلول‌های بنیادی داریم که ۱۵ نفر از آنها خارجی و ۱۵ نفر از داخل کشور حضور دارند.

در بخش دیگری از این برنامه، زهرا عزآبادی، دبیر هفدهمین سمینار پرستاری و مامایی با اشاره به برگزاری این رویداد همراه با کنگره رویان بیان کرد: ۳۹ مقاله در این سمینار توسط ۴۱ داور، داوری شدند و نهایتا دو مقاله به صورت شفاهی و ۳۳ مقاله به صورت پوستر پذیرفته شد. این سمینار عصر روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۱۶ و ۱۷ شهریورماه برگزار می‌شود. فاطیما حسین از انگلستان، یکی از سخنرانان این سمینار خواهد بود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا