افزایش بیماری های تنفسی خطرناک با تخریب ساختمان ها

به گزارش سیناپرس، چند روز پیش برج دوقلوی سوپرتک در نویدا دهلی نو، طی عملیاتی مهندسی شده و بدون آسیب به مناطق مجاور، ظرف ۹ ثانیه با خاک یکسان شدند. برج های دوقلوی Apex و Ceyanne در بخش نویدا 93A بلندترین سازه های کشور هندوستان محسوب می شدند که بر اساس حکم دادگاه فاقد استانداردهای لازم از نظر استحکام سازه بوده و به دلیل خطرناک بودن، رای نهایی دادگاه منجر به تخریب آن ها شد. این انفجار نه تنها برج ها را به انبوهی از آوار تبدیل کرد، بلکه آسمان را نیز پر از غباری غلیظ کرد. 

اگرچه از نظر حقوقی این دعوای ۹ ساله قضایی ممکن است به پایان رسیده باشد اما آنچه باقی می ماند افزایش مشکلات سلامتی است.

به گفته کارشناسان، افرادی که از بیماری های تنفسی رنج می برند، به ویژه کسانی که در نزدیکی منطقه تخریب زندگی می کنند، ممکن است به دلیل مخلوط شدن ذرات آلاینده در محیط در پی سقوط سازه های مرتفع فوق، مشکلات سلامتی ناگهانی را تجربه کنند.
به گزارش سیناپرس، جوگل کیشور، رئیس بخش پزشکی اجتماعی بیمارستان صفدرجنگ، در مورد اینکه چه کسانی در معرض بدترین عواقب این تخریب هستند، گفت که بیماران مبتلا به بیماری انسداد مزمن ریه (COPD)، برونشیت مزمن و آسم ممکن است شاهد افزایش حملات بیماری خود باشند. 
در خاتمه گفتنی است این موضوع به منطقه جغرافیایی خاصی اختصاص نداشته و در هر کجای جهان که سازه ای تخریب شود، باید تبعات زیست محیطی و بهداشتی آن مورد توجه قرار گرفته و افراد و گروه های در خطر نسبت به این موضوع هشیار باشند.
مترجم: رضوان خندان
منبع: thehealthsite
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا