افزایش فشار خون پس از ایست قلبی هیچ فایده ای ندارد

به گزارش سیناپرس، بیماران قلبی که در کما فرو رفته اند و پس از احیا از ایست قلبی در بیمارستان بستری می شوند، به دلیل آسیب هیپوکسیک مغزی، خطر مرگ و میر بالا و پیامد عصبی ضعیفی دارند.

مطالعات قبلی بر جنبه دمایی دستور العمل‌های درمان متمرکز شده‌ اند، اما تحقیقات محدودی در مورد میزان فشار خون متوسط بهینه در بازماندگان ایست قلبی که تحت مراقبت‌های ویژه هستند، وجود دارد.

بنابراین کارآزمایی جدید دو هدف با دو فشار خون متوسط شریانی را بررسی کرد که اغلب در عمل بالینی استفاده می ‌شوند. گفتنی است که این مطالعه در دو مرکز ایست قلبی با حجم بالا در دانمارک انجام شد.

این کارآزمایی شامل ۷۸۹ بزرگسال در کما بود که پس از احیاء به دلیل ایست قلبی به علت احتمالی قلبی در بیمارستان بستری شدند. میانگین سنی شرکت کنندگان ۶۳ سال و ۸۱ درصد مرد بودند. بیماران در بدو ورود به بخش مراقبت‌ های ویژه (ICU)، به ‌طور تصادفی تا فشار خون ۶۳ یا ۷۷ میلی ‌متر جیوه در طول مدیریت مورد هدف قرار گرفتند.

در ادامه برای همه بیماران بستری در بخش مراقبت‌ های ویژه با تیتر کردن قطره ‌های نورآدرنالین، ۷۰ میلی ‌متر جیوه هدف قرار گرفت که شامل هدف واقعی ۶۳ میلی ‌متر جیوه در نیمی از بیماران و ۷۷ میلی‌ متر جیوه در نیمی دیگر بود.

اهداف فشار خون اختصاص داده شده تا زمانی که فشار خون به صورت تهاجمی در طول اقامت بیماران در بخش های مراقبت های ویژه کنترل می شد، حفظ شد. استفاده از وازوپرسور اضافی یا مایع درمانی به صلاحدید پزشک معالج واگذار شد و بیماران در دمای ۳۶ درجه سانتیگراد، مدیریت دمای هدفمند استاندارد را به مدت ۲۴ ساعت دریافت کردند.

به گزارش سیناپرس، در ادامه، پژوهشگر ارشد دکتر جسپر کیارگارد (Jesper Kjaergaard) از بیمارستان دانشگاه کپنهاگ دانمارک، گفت: تنظیم فشار خون برای بازماندگان ایست قلبی در کما، فشار پس از ایست قلبی را متعادل می کند و به نفع بهبودی قلب و خونرسانی کافی برای مغز در حال بهبودی است.

جالب اینجاست که این کارآزمایی هیچ مزیت بالینی در فشار خون بالاتر در مقابل فشار خون پایین ‌تر را نشان نداد. نتایج با دستور العمل‌های مراقبت ‌های پس از احیاء هم راستا بوده و نشان می ‌دهد حفظ فشار خون شریانی متوسط حداقل ۶۵ میلی ‌متر جیوه مناسب است.

مترجم: آنوش محمدزاده
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا