برنامه ریزی برای تغییرنام ایستگاه مداری روسیه

به گزارش سیناپرس،  یوری بوریسوف رئیس آژانس فضایی روسیه رسما اعلام کرد احتمالا پس از تکمیل طراحی، ایستگاه ملی این کشور تغییر نام دهد. وی در این رابطه گفت: در حال حاضر، ما از این نام در اسناد داخلی خود استفاده می کنیم. شاید پس از تکمیل طراحی، نام ایستگاه ملی تغییر یابد. 

چندی پیش دیمیتری روگوزین مدیر سابق آژانس فضایی روسیه در این رابطه خاطرنشان کرد: این کشور قصد دارد هزینه‌ هایی را که قرار است برای اجرای پروژه در ایستگاه بین المللی فضایی هزینه شود، بهینه کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای تمدید بهره برداری از این ایستگاه تا سال ۲۰۳۰ به اعتبارات هنگفتی نیاز است در غیر این صورت این ایستگاه از هم خواهد پاشید.

به گزارش سیناپرس،  گفتنی است پیش از این، روگوزین گفته بود که کار در ایستگاه فضایی بین المللی در شرایط ژئوپلیتیک فعلی مؤثر نیست. این موضوع در حالی عنوان می شود که در ۲۴ فوریه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که تحریم های اعمال شده توسط واشنگتن و متحدانش به بخش فناوری پیشرفته روسیه ضربه می زند.

به گفته بایدن، ایالات متحده بیش از نیمی از واردات فناوری پیشرفته به روسیه را قطع خواهد کرد، که این موضوع بر بخش های مختلف فناوری روسیه از جمله بر برنامه فضایی این کشور تأثیر منفی خواهد گذاشت.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا