پشت سر سیاهچاله ها چیست؟

به گزارش سیناپرس، از منظر علمی، یک سیاهچاله با افق رویداد آن تعریف می ‌شود، پدیده ای که نقطه‌ بازگشتی را برای نور و ماده در حال سقوط مشخص می ‌کند.

اگر خورشید به سیاهچاله تبدیل شود که از نظر عملی غیرممکن است زیرا به اندازه کافی پرجرم نیست، افق رویداد آن فقط شش کیلومتر عرض خواهد داشت.

بزرگ ‌ترین سیاه‌ چاله ‌های پرجرم ده ‌ها میلیارد برابر جرم خورشید هستند و در قلب همه کهکشان‌ها قرار دارند، اگرچه هیچ‌ کس دلیل آن را نمی ‌داند. این سیاه‌ چاله‌ های پرجرم دارای افق رویداد بزرگ ‌تر از منظومه شمسی هستند.

به گزارش سیناپرس، از نظر تئوری اگر از افق رویداد عبور کرده و وارد یک سیاهچاله ‌شوید، فضا و زمان به قدری منحرف می ‌شود که زمان تبدیل به فضا و فضا تبدیل به زمان می‌شود.

به همین دلیل است که نمی‌توانید از این  هیولای دارای چگالی بی ‌نهایت اجتناب کنید. از منظر فیزیکی دیگر در سیاهچاله  فضا وجود ندارد، بلکه تنها در طول آن زمان وجود دارد. 

باید اذعان داشت که هنوز کسی نمی داند در ورای یک سیاهچاله چه چیزی قرار داشته و در مورد آنچه در طرف دیگر این پدیده وجود دارد، برخی حدس می زنند که پشت سیاهچاله دروازه ای است به قسمت های دوردست کیهان ما یا حتی جهان های دیگر. 

به گزارش سیناپرس، برای اینکه واقعاً بفهمیم در قلب سیاهچاله چه اتفاقی می ‌افتد و اینکه در طرف دیگر آن چیست؟ نیاز به یک نظریه کوانتومی گرانش داریم.

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر ما هنوز هیچ پاسخی برای این پرسش نداریم و پیدا کردن این پاسخ،  یکی از  چالش های مهم در دنیای علم است.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: sciencefocus
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا