زایمان طبیعی در آینده روابط جنسی تاثیری ندارد

به گزارش سیناپرس، بر اساس مطالعه ای که بر روی مادران بیش از ۱۴ هزار نوزاد متولد شده در بریتانیا بین آوریل ۱۹۹۱ تا دسامبر ۱۹۹۲ انجام گرفت، مشخص شد لذت جنسی در سال های پس از زایمان به هیچ وجه تحت تاثیر نوع زایمان طبیعی قرار نمی گیرد.

به گفته محققان، این مطالعه با پیشنهاداتی مبنی بر اینکه زایمان سزارین ممکن است سلامت جنسی را بهتر از زایمان طبیعی حفظ کند، در تضاد بوده و نشان می دهد زایمان طبیعی تاثیری در عملکرد اندام جنسی نداشته و تفاوتی ایجاد نمی کند.

گفتنی است تحقیقات قبلی تفاوت کمی در نحوه تأثیر این دو نوع زایمان بر زندگی جنسی زوجین پیدا کرده بود، اما این مطالعات معمولاً تنها شش ماه پس از تولد نوزاد را شامل می شده و بازه زمانی طولانی تر را مد نظر قرار نداده بود.
طی این مطالعه جدید، محققان در بریتانیا و سوئد زندگی زنان را تا ۱۸ سال بعد از زایمان فرزندشان دنبال کردند. آنها هیچ تفاوتی بین سزارین و زایمان طبیعی نیافته و  در مورد لذت جنسی یا تکرار رابطه جنسی نیز تفاوتی بین این دو نوع زایمان مشاهده نشد.

فلورانس مارتین، محقق ارشد این تیم مطالعاتی و پژوهشگر دوره دکترا در رشته  اپیدمیولوژی در دانشکده پزشکی بریستول انگلستان، در این باره می گوید: میزان سزارین در ۲۰ سال گذشته به دلیل عوامل مؤثر بسیاری در حال افزایش بوده است و مهمتر از همه، این باور عمومی وجود دارد که سزارین سلامت جنسی را در مقایسه با زایمان طبیعی حفظ می کند.
به گزارش سیناپرس، این تحقیق اطلاعات بسیار مهمی را به مادران باردار و همچنین زنانی که زایمان کرده‌ اند ارائه کرده و نشان می‌ دهد که هیچ تفاوتی در زندگی و سلامت جنسی یا دفعات رابطه جنسی در هیچ مقطع زمانی پس از زایمان بین زنانی که از طریق سزارین زایمان کرده‌ اند و زایمان‌ های طبیعی وجود ندارد. 

شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله تخصصی BJOG: An International Journal of Obstetrics and Gynaecology منتشر شده است.

مترجم: مولود یوسفی
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا