شام رژیمی با ورزش شما را به اندام ایده آل می رساند

شهرام فرج زاده موالو درمورد شام رژیمی به خبرنگار خبرگزاری سیناپرس اظهارکرد: کاهش وزن چربی و افزایش وزن عضلانی بدن از اهداف رسیدن به آمادگی جسمانی است که اگربرنامه هوازی همراه با تمرینات مقاومتی با شدت و حجم مناسب انجام شود، باید به وعده غذایی شام که شامل یک واحد نان و غلات، دو واحد سبزیجات، یک واحد پروتئین و یک واحد نوشیدنی همچون کفیر و دوغ که پایه لبنیاتی است، توجه داشته باشیم. چرا که این رژیم شام به دفع چربی‌ها، تنظیم املاح بدن و آمدگی دستگاه گوارش برای تمرین کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه افزایش وزن عضلانی برای افرادی است که درکاهش وزن چربی بدن به نتیجه رسیده اند، افزود: این افراد از سطح مناسبی از چربی‌های زیرپوستی برخوردارند که چربی‌های کل بدن در خانم ها به 18 درصد وآقایان به 14 درصد رسیده که در اینصورت افزایش وزن عضلانی منطقی است.

رژیم شام برای آقایان و خانم ها براساس سنجش بدن است

این پزشک تغذیه ورزشی با بیان اینکه تفاوتی بین رژیم شام برای آقایان و خانم‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: هدفچینی میزان چربی و عضلات در آقایان و خانم ها براساس  مدل بدن و با سنجش تعیین می‌شود و البته توجه به منابع مکمل و املاح در دریافت کلسیم و آهن در بین خانم ها، بسیار کمک کننده است. چرا که خانم ها معمولا در این دو مورد نیاز به توجه بیشتری دارند و گرنه تفاوت دیگری برای رژیم شام بین آقایان و خانم ها وجود ندارد.

وی تمرکز تمرینات بدنسازی را روی ساخت عضلات از طریق وزنه زدن و تغذیه صحیح عنوان کرد و گفت: بدنسازی یک سبک زندگی است و هر زمانی می توان به آن پرداخت و برای اینکه بهترین نتیجه را از ورزشی که انجام می شود،بگیریم، باید به رژیم غذایی توجه داشته باشیم.

فرج زاده اظهارکرد: مصرف غذاهای اشتباه ممکن است به اهداف بدنسازی آسیب وارد کند بناراین باید بدانیم که از چه غذاهای مناسبی می توان استفاده و از چه غذاهایی نیز اجتناب کرد.

فرج زاده به آبرسانی در دوران حجم تصریح کرد: به این نکته باید توجه کرد که برخی از افرادی که قصد افزایش حجم دارند، از نوشیدن آب پرهیز می کنند که این موضوع اشتباه است. اما اگر بعد از غذا معده پر باشد، برای نوشیدن آب بین وعده ها برنامه ریزی شود.

وی در پاسخ به  این سوال که شام رژیمی چه نوع شامی است، اعلام کرد: در تهیه شام رژیمی باید به این نکته توجه کرد که غذای انتخابی میزان مناسبی از مواد کافی پروتئین، استفاده از سبزیجات غیرنشاسته‌ای و  منبع مناسبی از کربوهیدرات چربی سالم برخوردار باشد.

گزارش:نازنین جوادیه

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا