بزرگترین توله پاندای جهان متولد شد

به گزارش سیناپرس، بزرگترین توله پاندای جهان در منطقه سیچوان کشور چین متولد شد. بر اساس گزارش های موجود، کوئیکوی (Cuicui)، یک پاندا ۱۶ ساله، فرزند خود را در پایگاه حفاظت از  پاندا های Wolong Shenshuping در ساعت 9:39 شب چهارشنبه به دنیا آورد. به گفته مرکز حفاظت و تحقیقات چین برای پانداهای غول پیکر، رکورد قبلی وزن هنگام تولد برای پانداها، ۲۴۹ گرم بود.

به گفته چنگ جیانبین، نگهبان کوئیکوی، روند زایمان این توله نگران ‌کننده بود، زیرا پس از پاره شدن کیسه آب کوئیکوی ، زمان زیادی طول کشید تا وی واکنش‌های زایمانی را نشان دهد.

چنگ در این رابطه گفت: همه ما نگران بودیم که او زایمان سختی داشته باشد و این توله ممکن است در خطر کمبود اکسیژن باشد. طی این مدت کوئیکوی در اتاق زایمان، راه رفته و آشفته به نظر می‌ رسید. ما  فقط می ‌توانستیم او را در تمام ساعات شبانه ‌روز تحت نظر داشته باشیم و بی ‌صدا منتظر بمانیم و همراهش باشیم.

بچه پاندا در نهایت نزدیک به ۴۰ ساعت پس از پاره شدن کیسه آب کوئیکوی به دنیا آمد. چنگ در این رابطه می‌ گوید: ما انتظار نداشتیم کوئیکویی چنین سورپرایز بزرگی را برای ما به ارمغان آورده و یک نوزاد سنگین وزن به ما هدیه کند.

به گزارش سیناپرس، آخرین زایمان کوئیکوی در سال ۲۰۱۸ بود و تمام توله های قبلی او بیش از ۲۰۰ گرم وزن داشتند. خوشبختانه رفتار کوئیکوی بسیار مادرانه است و در مراقبت از بچه هایش بسیار خوب مل می کند.

وی رونگپینگ، مدیر پایگاه پانداهای Wolong Shenshuping تحت مرکز حفاظت و تحقیقات چین برای پانداهای غول پیکر، گفت که این مرکز پانداها را برای تولید مثل در ماه مارس انتخاب کرد زیرا بهار فصل جفت گیری معمولی برای این گونه است.

به گزارش سیناپرس، وی در ادامه توضیحاتش افزود: از آنجایی که پانداها یکی پس از دیگری وارد دوره بارداری خود می شوند، نگهبانان آنها به طور شبانه روزی برای نظارت از طریق دوربین ها یا در محل، آنالیز به موقع را برای اطمینان از زایمان راحت و ایمنی توله ها ارائه می دهند.

از ماه ژوئن، شش پاندا در این مرکز، توله هایی به دنیا آورده اند. این مرکز تاکنون پذیرای ۱۱ توله جدید با پنج جفت دوقلو بوده است. انتظار می رود این فصل زایمان تا پایان ماه آگوست ادامه داشته باشد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: english.news.cn
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا