راهپیمایی فضایی نیمه کاره ماند

به گزارش سیناپرس، اولگ آرتمیف، فرمانده ماموریت اکتشاف فضایی ۶۷، پس از گزارش نقص در عملکرد باتری لباس فضایی اورلان، دستور بازگشت به ایستگاه فضایی را دریافت کرد.

بر اساس گزارش های موجود و پس از اعلام نقص فنی در ماموریت راهپیمایی فضایی فضانورد روسیه، ولادیمیر سولوویف، فضانورد سابق و مدیر پرواز بخش روسی ایستگاه فضایی، در طول راهپیمایی فضایی آرتمیف اعلام کرد همه چیز را رها کنید و بلافاصله شروع به بازگشت کنید.

در تماس رادیویی وی با فضانوردان این دستور به وضوح شنیده می شود:‌ اولگ، برگرد و به برق ایستگاه وصل شود.

مقامات ناسا در جریان پخش زنده این راه پیمایی فضایی گفتند که خوشبخاته آرتمیف هرگز در خطر قرار نگرفت اما اگر برق لباس فضایی او به طور کامل قطع می شد، وی توانایی برقراری ارتباط با دنیس ماتویف، همکار فضایی خود را از دست می داد.

آرتمیف و ماتویف در حال نصب دو دوربین روی بازوی روباتیک جدید بخش اروپایی ایستگاه بین المللی فضایی بودند که در قسمت تحت کنترل روسیه قرار دارد. این بازوها پس از نصب کامل، تجهیزات و محموله ها را جابجا می کند.

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر ماموریت فوق، نیمه تمام باقی مانده و تمامی فضانوردان این ایستگاه در سلامت کامل به سر می برند. وقوع خطا و نقص فنی در ماموریت های فضایی امری عادی و غیر قابل اجتناب است اما در این شرایط، کوچکترین اهمال و سهل انگاری می تواند تبعاتی جبران ناپذیر در پی داشته باشد.

هنوز در مورد زمان و چگونگی ادامه این ماموریت، گزارشی اعلام نشده است.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: upi
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا