هزینه و نه سلامت، دلیل جدید سیگاری ها برای ترک

به گزارش سیناپرس، بررسی های جدید محققان نشان می دهد: افزایش قیمت سیگار، تبدیل به بزرگ ترین انگیزه مردم برای کاهش مصرف یا ترک سیگار شده است و در این رابطه، از نگرانی های بهداشتی پیشی گرفته است.

در تحقیقی که در این خصوص توسط دانشگاه کوئینزلند استرالیا انجام شده، محققان با تجزیه و تحلیل داده‌های نظرسنجی ملی دریافتند که هزینه سیگار به اولین دلیل استرالیایی‌های سیگاری برای ترک سیگار تبدیل شده است. امری که احتمالا در سرتاسر نقاط جهان نمود دارد.

به گفته آن ها با توجه به افزایش مبلغ و مالیات سیگار، برخی از افراد که در آینده به دلایل سلامتی قصد ترک سیگار را داشته اند، ممکن است در مواجهه با پرداخت 40 دلار برای یک بسته سیگار، اکنون تمایل بیشتری به تسریع در این کار داشته باشند. به گزارش سیناپرس، فشارهای هزینه زندگی به وضوح عامل بزرگی برای برخی افراد برای برداشتن گام بعدی در این خصوص است.

این مطالعه نشان داد افرادی که بیشتر از بقیه تحت تاثیر قیمت بالای سیگار قرار می‌گیرند، افرادی هستند که در مناطق کم درآمد زندگی می‌کنند، به شدت سیگار می‌کشند، الکل می‌نوشند و ناراحتی‌های روانی بالا تا بسیار زیاد را تجربه می‌کنند.

محققان می گویند: گرانی سیگار باعث تغییرات دیگری نیز در رفتارهای سیگار کشیدن شده است، مانند تغییر برند تنباکوی مورد استفاده یا استفاده از سیگارهای دست ساز.

به گزارش سیناپرس، براین اساس، افزایش مالیات بر تنباکو می‌تواند با ایجاد انگیزه در افراد برای ترک یا کاهش سیگار تأثیر مثبتی داشته باشد؛ امری که سلامت کلی و مالی آن ها را بهبود می‌بخشد.

اما با این وجود، بررسی ها حاکی از آن هستند که همه مصرف کنندگان هم با قیمت های بالاتر انگیزه ترک سیگار پیدا نمی کنند. به همین دلیل، نیاز به حمایت بیشتر دولت از افرادی وجود دارد که ترک سیگار برایشان سخت است.

سیگار، عامل اصلی مرگ و میر قابل پیشگیری در جهان است و سالانه بیش از 7 میلیون نفر را می کشد. محققان معتقدند این ماده دخانی بایستی به جای فروش در هر سوپرمارکت و دکه ای،، تنها در تعداد محدودی از فروشگاه‌ها در دسترس باشد. 

آن ها می گویند: صنعت دخانیات، باید به جای دولت برای پرداخت هزینه های بیماری های مرتبط با سیگار، کمک به مردم برای ترک سیگار و رفع اثرات زیست محیطی این صنعت به کار گرفته شود.

به گزارش سیناپرس، این یافته ها در نشریه Nicotine & Tobacco Research منتشر شده اند.

ترجمه: محمدرضا دلفیه
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا