ترفندی جدید برای مبارزه با آنفلوانزا

به گزارش سیناپرس، محققان دانشگاه مک مستر دریافتند، استفاده از داروهای ضد ویروسی همراه با درمان های آنتی بادی، می تواند برای درمان آنفلوانزای فصلی و جلوگیری از همه گیری آنفلوانزا موثر باشند. آنفلوانزا یکی از جدی ترین تهدیدها برای سلامت جهانی محسوب می شود.

داروهای ضد ویروسی مثل تامیفلو به مدت چندین دهه است که برای درمان علائم آنفلوانزا در افرادی که در معرض خطر عوارض جدی هستند تجویز می شود. محققان دریافتند استفاده ترکیبی از داروها همراه با آنتی ‌بادی درمانی، مؤثرتر از هر دو روش به تنهایی عمل کرد.

محققان گفته اند، یافته های ما می تواند رویکردهای جدیدی را برای محافظت از گروه های پرخطر، از جمله افراد مسن و کودکان در طول یک بیماری همه گیر آنفلوانزا در حال ظهور، ارائه دهد. به گزارش سیناپرس، درمان‌ های آنتی‌ بادی برای درمان کووید-19 مورد استفاده قرار گرفتند و در تئوری می ‌توان از آن‌ ها به عنوان یک رویکرد درمانی جدید برای درمان آنفلوانزا استفاده کرد.

در این مطالعه که روی موش ها انجام شد، محققان آنتی بادی ها را با داروهای ضد ویروسی ترکیب کردند. آن ها دریافتند که داروها خواص ضد ویروسی آنتی بادی ها را بهبود می بخشند. به گزارش سیناپرس، این آنتی بادی ها با اتصال به سطح یک سلول آلوده سیستم ایمنی بدن ما را برای کشتن سلول قبل از انتشار ویروس، تحریک می کنند.

محققان توضیح داده اند، مکانیسمی که در پس نحوه عملکرد دارو و درمان ‌های آنتی ‌بادی وجود دارد، بسیار منحصر به فرد و شگفت ‌انگیز است. این رویکرد به ما امکان می ‌دهد هم یکی از اجزای مهم ویروس را غیرفعال کنیم و هم سیستم ایمنی خود را برای ردیابی بهتر و جلوگیری از گسترش عفونت تقویت کنیم.

به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی در مجله Cell Reports Medicine منتشر شدند.

ترجمه: سنا دلفیه

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا