خطر سرمایه گذاری غیر علمی در حوزه پزشکی

به گزارش سیناپرس، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این سرمایه گذاران وال استریت اطلاعات کمی از مراقبت های بهداشتی دارند و آن را صرفاً به عنوان یک دارایی مالی برای خرید و فروش می دانند و نه یک کالای اجتماعی که این امر می تواند باعث به وجود آمدن عواقب خطرناکی شود. 

این یافته ها توسط پروفسور رزماری بات (Rosemary Batt) و آیلین آپلباوم (Eileen Appelbaum) مدیر مشترک مرکز تحقیقات اقتصادی و سیاست در انشگاه ILR مستند شده است. پژوهشگران در مطالعه جدید خود توضیح می ‌دهند که چگونه سرمایه‌ گذاران به جای سرمایه‌ گذاری مجدد پول برای بهبود مراقبت از بیماران، ثبات مالی بیمارستان‌ ها و خانه‌ های سالمندان را با فروختن املاک و مستغلات و به جیب زدن درآمدها برای خود، تضعیف می ‌کنند. 

محققان می گویند: عاملان این رویداد، شرکت های سهامی خصوصی هستند که با موسسات سرمایه گذاری املاک و مستغلات معروف به "REITs" مشارکت دارند. هر دو عامل سرمایه گذاری در وال استریت هستند که اکثر مردم هرگز نام آنها را نشنیده اند، اما به طور فزاینده ای در صنعت مراقبت های بهداشتی نفوذ کرده اند. 

به باور کارشناسان، تاکتیک آنها به عنوان بازپرداخت اجاره شناخته می شود. شرکت های سهامی خاص ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی را خریداری می کنند، آنها را با بدهی پر کرده و برنامه ریزی می کنند که در یک دوره چهار تا پنج ساله از آنها خارج شوند. بات گفت که موسسات سرمایه گذاری، املاک را می خرند و آن را به بیمارستان ها یا خانه های سالمندان در قرارداد های بلند مدت اجاره می دهند که معمولاً سالانه ۳ درصد افزایش می یابد.

گفتنی است که فروش و اجاره دهی مجدد می تواند بازدهی سریع برای شرکت ‌های خصوصی و بازدهی بلندمدت پایدار برای موسسات سرمایه گذاری املاک و مستغلات فراهم کند.

پروفسور بات در ادامه می گوید: در نتیجه بیمارستان ها به طور ناگهانی اجاره های تورم یافته املاکی را که برای بیش از ۱۰۰ سال مالکیت داشتند، پرداخت می کنند و برای پرداخت اجاره بهای املاک شهری، صاحبان سهام خصوصی نیاز به کاهش شدید کارکنان، تدارکات و تجهیزات دارند. 

به گزارش سیناپرس، موسسات سرمایه گذاری املاک و مستغلات ها بیش از ۳.۵ تریلیون دلار دارایی در ایالات متحده را کنترل کرده اما هیچ مالیاتی پرداخت نمی کنند زیرا قانون آنها را به عنوان سرمایه گذاران منفعل تعریف می کند. به گفته بات، با این حال، اقدامات آنها تهاجمی و اجاره های پرهزینه آنها توانایی ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی را برای ادامه ارائه خدمات و پاسخگویی به نیازهای بیماران تضعیف می کند. 

مترجم: مهدی فلاحی پناه
منبع: phys.org
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا