چگونه وارد مرحله جدیدی از زندگی شویم؟

به گزارش سیناپرس، نوع تعامل انسان با رویدادهای زندگی، بر احساس خوشبختی وی تاثیر دارد. بر این اساس مشخص شد افرادی که قبل از جابجایی خانه، تغییر شغل یا شروع یک رابطه جدید همه چیز را به خوبی بررسی می کنند، پشیمانی کمتری را تجربه خواهند کرد. بر اساس مطالعات انجام شده مشخص شد وقتی مردم احساس کنند که به درستی با زندگی قدیمی خود وداع کرده اند، انتقال آسان تری به زندگی جدید خود را تجربه می کنند.

از سوی دیگر مواردی مانند مهمانی های جدید به مردم کمک می کند تا پایان یک مرحله از زندگی را با دید بهتری تجربه کنند. توصیه می شود هر اقدامی که برای پایان یک مرحله زندگی لازم است انجام دهید زیرا بدون انجام این موارد، احتمال پشیمانی افراد بیشتر است.

پروفسور گابریل اوتینگن، نویسنده اول این مطالعه، درباره موضوع فوق گفت: شروع یک مرحله جدید زندگی به روشی مثبت و سازنده اغلب چالش برانگیز است، بنابراین ما روش هایی را بررسی کردیم که می تواند به افراد کمک کند شروع خوبی برای یک شغل جدید، یک رابطه جدید یا یک خانه جدید پیدا کنند. ما مشاهده کردیم روشی که افراد به دوره های زندگی قبلی خود پایان می دهند، در شروع مراحل جدید زندگی تفاوت ایجاد می کند.

در واقع، هرچه افراد بیشتر احساس کنند که هر کاری را که می توانستند انجام دهند، انجام داده و کاری را به طور کامل تمام کرده اند، بعداً خوشحال تر بوده و کمتر دچار پشیمانی می شوند. توصیه می شود تا ان جایی که می توانید سازنده تر وارد مرحله بعدی زندگی خود شوید.

به گزارش سیناپرس، این تحقیق شامل شرایط زندگی و روحیات بیش از ۱۲۰۰ نفر در هفت مطالعه مختلف بود. طی این مطالعات از شرکت کنندگان در مورد تغییراتی مانند اتمام مدرسه یا سفر برای یک دوره پرسیده شد. در یکی از این بررسی ها، مردم تصور می کردند که از شهر خود دور شده یا به دلیل ازدواج، بهترین دوستان خود را ترک می کنند.

نتایج نشان داد:پایان دادن به این دوره‌ها به شیوه‌ای کامل، برای مثال، با خداحافظی با دوستان به روشی مناسب، با پشیمانی کمتر و انتقال مثبت ‌تر به مرحله بعدی زندگی مرتبط است.

به گزارش سیناپرس، پروفسور اوتینگن در این رابطه گفت: به نظر می رسد پایان دادن به مراحل مختلف زندگی ما به روشی جامع، یک بلوک ساختمانی مهم برای حفظ شادی عاطفی، بین زندگی فردی و حرفه ای باشد.

شرح کامل این مطالعه در مجله تخصصی Motivation Science منتشر شده است.

مترجم: زهرا همراز
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا