چرا سبک زندگی مدرن برای قلب مضر است؟

به گزارش سیناپرس، بیماری عروق کرونر قلب و سکته مغزی از علل اصلی مرگ و میر در کشورهای ثروتمند هستند. مطالعات محققان نشان می دهد سبک زندگی مدرن، تاثیر زیادی در این مساله داشته و این نتیجه گیری از بررسی ۲۳ مطالعه شامل بیش از ۱۸۱ هزار فرد بزرگسال به دست آمده است.

محققان طی این مطالعات دریافتند که انزوای اجتماعی یا تنهایی با ۳۲ درصد افزایش خطر سکته مغزی و ۲۹ درصد افزایش حمله قلبی یا آنژین مرتبط است.

نویسندگان این مطالعه درباره موضوع فوق می نویسند: یافته های ما نشان می دهد که پرداختن به سبک زندگی مدرن که توام با تنهایی و انزوای اجتماعی است ممکن است نقش مهمی در پیشگیری از دو عامل اصلی بیماری در کشورهای با درآمد بالا داشته باشد.

دکتر جولیان هولت لانستاد و دکتر تیموتی اسمیت روانشناسان این تیم پژوهشی در رابطه با یافته های به دست آمده می گویند: با چنین تغییرات سریعی در نحوه تعامل افراد از نظر اجتماعی، تحقیقات تجربی برای پرداختن به چندین سوال مهم مورد نیاز است. آیا تعامل اجتماعی از طریق فناوری باعث کاهش یا جایگزینی تعامل اجتماعی چهره به چهره ویا تغییر مهارت های اجتماعی می شود؟

با توجه به افزایش پیش بینی شده در سطوح انزوای اجتماعی و تنهایی در اروپا و آمریکای شمالی، علم پزشکی باید به طور دقیق به پیامدهای سلامت جسمانی این سبک زندگی بپردازد.

به گزارش سیناپرس، مشابه آنچه که متخصصان قلب و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی در مورد سایر عوامل تشدید کننده بیماری های قلبی عروقی، به عنوان مثال سیگار کشیدن و رژیم های غذایی سرشار از چربی های اشباع، موضع گیری های عمومی قوی ای اتخاذ کرده اند، توجه بیشتر به ارتباطات اجتماعی در تحقیقات و نظارت بر سلامت عمومی، پیشگیری و اقدامات مداخله ای ضروری است. 

شرح کامل این مطالعات در مجله تخصصی Heart منتشر شده است.

مترجم: فاطمه کردی
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا