سفر بسیار طولانی ماوس کامپیوتر

به گزارش سیناپرس، تقریبا همه کاربران کامپیوتر برای دسترسی به فایل های های ذخیره شده روی سیستم خود از ماوس استفاده می کنند و ظاهرا این وسیله کوچک، تنها چند سانتیمتر برای دسترسی به هر فایل جا به جا شده و حرکت می کند. این موضوع باعث شد یک پژوهشگر به بررسی میزان حرکت ماوس کامپیوتر خودش پرداخته و آن را محاسبه کند. 

دکتر پیتر بنتلی (Peter Bentley) در این رابطه می گوید: میزان استفاده هر کاربر از ماوس خود متفاوت است و طبیعتا من نمی توانم به شما بگویم که ماوس شما چقدر حرکت می کند، اما می توانم به شما بگویم که ماوس یک کاربر عادی با استفاده معمولی از کامپیوتر، چقدر حرکت می کند، زیرا یک برنامه کوچک نصب کردم هر سانتی متر حرکت ماوس را اندازه می گرفت.

بررسی این برنامه ویزه نشان داد که در یک ساعت کار مداوم، ماوس من ۱۲۳ متر و ۷۶  سانتی متر حرکت کرد. برای یک هفته کامل، ماوس من حدود ۲ و نیم کیلومتر حرکت کرد.

طی این بازه زمانی من ۱۰ هزار و ۶۹۵  بار ماوس را کلیک کردم. حال اگر بخواهید این مقیاس را تا یک سال افزایش دهید، رقم به دست آمده کاملا قابل شناسایی است و باید عدد یک هفته را در ۵۲ ضرب کنیم که این محاسبه گویای حقیقتی جالب است: ماوس کامپویتری یک کاربر عادی حدود ۱۳۰ کیلومتر در سال حرکت می کند. 

به گزارش سیناپرس، شاید شما هم دوست داشته باشید چنین برنامه ای را امتحان کنید. خوشبختانه برنامه های متعددی در اینترنت وجود دارند که این محاسبات را انجام می دهند اما توجه داشته باشید که برخی از برنامه‌ های این چنینی رمزهای عبور شما را می ‌دزدند، بنابراین مراقب باشید از برنامه های جاسوس استفاده نکنید.  اندازه‌ گیری‌ های مطالعه فوق در شرایط کنترل‌ شده انجام گرفت.

مترجم: جاوید خیرخواه
منبع: sciencefocus
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا