نرخ طلا در بازارهای جهانی کاهش یافت

 قیمت طلا پس‌از اعلام خبر افزایش غیرمنتظره نرخ اشتغال در آمریکا کاهش یافت. این خبر حاکی از آن است که فدرال رزرو به سیاست‌های سختگیرانه خود جهت مهار تورم ادامه خواهد داد.

۵۲۸ هزار شغل به لیست حقوق‌بگیران بخش غیرکشاورزی در ماه گذشته میلادی در آمریکا اضافه‌شده که بیش‌ از ۲ برابر پیش‌بینی اقتصاددان‌هاست. ارزش دلار پس‌از اعلام این گزارش افزایش یافت و فشار بیشتری بر طلا وارد آورد.

قیمت طلا در بحبوحه تنش‌های ژئوپلیتیکی بین چین و آمریکا به‌خاطر دیدار سخنگوی مجلس آمریکا از تایوان بهبود یافته بود، اما در شرایط فعلی تغییر چندانی نداشته‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۸۸ درصد کاهش به ۱۷۷۵ دلار و ۵۰ سنت رسید.

پاسخ سخت پکن به حضور سخنگوی مجلس آمریکا در تایوان با شلیک چند موشک، باعث افزایش قیمت طلا برای سومین هفته متوالی شد. اما بعد، قیمت طلا به‌خاطر گزارش اقتصادی آمریکا کاهش‌یافت.

تحلیلگران عقیده دارند قیمت طلا فعلا پایین‌تر از سطح ۱۸۰۰ دلار باقی می‌ماند و توجهات به شاخص قیمت مصرف‌کننده جلب می‌شود.

هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که تلاش برای پایین آوردن تورم بر رشد اقتصاد دنیا تاثیر بگذارد. بانک مرکزی انگلیس بیشترین افزایش نرخ بهره را طی ۲۷ سال گذشته در روز پنجشنبه اعمال کرد و هشدار داد انگلیس به سمت یک رکود پیش می‌رود. این در حالی است که رییس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده نرخ بهره در این کشور باید به بالاتر از ۴ درصد برسد.

همچنین قیمت نقره امروز با ۱.۳۹ درصد کاهش به ۱۹ دلار و ۸۴ سنت رسید و پلاتین با ۰.۵۴ درصد افزایش ۹۳۶ دلار و ۲۶ سنت معامله می‌شود.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا