گیاه خواران باید بیشتر ورزش کنند

به گزارش سیناپرس، تحقیقات جدید تیمی از پژوهشگران اتریشی نشان می ‌دهد افراد گیاه خواری که وزنه زده یا تمرینات قدرتی انجام می ‌دهند، استخوان‌ های قوی ‌تری نسبت به گیاه خوارانی دارند که فقط ورزش ‌های دیگری مانند دوچرخه‌ سواری یا شنا انجام می ‌دهند.

دکتر کریستین موشیتز، از بیمارستان سنت وینسنت وین در این رابطه گفت: گیاه خواری یا وگانیسم یک روند جهانی است و در سراسر جهان تعداد کسانی که از رژیم غذایی کاملاً گیاهی پیروی می کنند به شدت در حال افزایش است. مطالعه ما نشان داد که تراکم استخوان گیاهخواران کمتر از سایر افراد همه چیز خوار بوده و تمرینات مقاومتی می تواند این ضعف استخوانی را کمتر کند.

به طور کلی، افرادی که از رژیم های گیاهی پیروی می کنند، از مصرف گوشت، لبنیات و تخم مرغ اجتناب می کنند. این مواد غذایی حاوی بسیاری از نیازمندی های بدن انسان بوده و حذف آن ها تاثیراتی نامطلوب در بدن دارد.

برای بررسی این موضوع، محققان داده‌های ۴۳ مرد و زن را که حداقل ۵ سال از رژیم غذایی گیاهی استفاده می ‌کردند، با داده‌های ۴۵ فرد که حداقل پنج سال گوشت و غذاهای گیاهی متنوعی مصرف می‌ کردند، مقایسه کردند.

به گزارش سیناپرس، این تیم تحقیقاتی دریافت که شرکت ‌کنندگان گیاه خواری که از دستگاه‌ های وزنه ‌برداری، وزنه‌ های آزاد یا تمرینات مقاومتی با وزن بدن حداقل یک بار در هفته استفاده می ‌کردند، نسبت به گیاه خوارانی که تمرین مقاومتی انجام نمی ‌دادند، استخوان ‌های قوی ‌تری داشتند. این یافته ها همچنین نشان داد افراد گیاه خواری که با وزنه تمرین می کردند و همه چیزخوارانی که تمرینات مقاومتی انجام می دادند ساختار استخوانی مشابهی داشتند.

سرپرست این تیم مطالعاتی در پایان توضیحات خود افزود: افرادی که به سبک زندگی مبتنی بر گیاه خواری پایبند هستند باید تمرینات مقاومتی را به طور منظم انجام دهند تا استحکام استخوان ها حفظ شود.

شرح کامل این یافته ها در آخرین شماره مجله غدد درون ریز جامعه غدد درون ریز و متابولیسم بالینی (Endocrine Society's Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism) منتشر شد.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا