چگونه بحران گرانی کتاب را حل کنیم؟

اما همانطور که شماهم می‌دانید نخواندن کتاب می‌تواند آسیب های بزرگی به جامعه بزند که غیر قابل جبران است، برای مثال از مهم ترین آسیب هایی که نخواندن کتاب به جامعه می‌زند، می‌توانیم به کاهش اطلاعات عمومی در میان عموم مردم و افزایش بیماری های ذهنی، ماننده آلزایمر اشاره کنیم که اگر نتوانیم جلویشان را بگیریم در آینده برایمان مشکل ساز خواهند شد.

پس راه حل چیست؟ چگونه با بحران گرانی کتاب مقابله کنیم؟ راه حل ما برای حل بحران گرانی کتاب، جایگزین کردن کتاب دست دوم به جای کتاب نو است تا با هزینه‌ی کمتری بتوانیم به کتابی که نیاز داریم دسترسی داشته باشیم.

چرا باید کتاب دست دوم بخریم؟

دقت کنید که محتوای کتاب‌ها هیچوقت دست دوم نمی‌شوند، تنها ویژگی‌هایی که تغیییر می‌کند جلد کتاب‌ها یا صفحات ابتدایی کتاب هستند، همچنین علت اینکه ما کتاب می‌خوانیم این است که جملات نویسنده را درک کنیم و مفهومش را به خاطر بسپاریم، نکته های جدیدی یاد بگیریم یا در تجربه های نویسنده شریک شویم، بنابراین محتوای کتاب با خوانده شدن، دست دوم نخواهند شد و بی‌شمار قابل استفاده دوباره هستند.

یکی دیگر از ویژگی های کتاب دست دوم، قیمت ارزان قابل توجهی است که نسبت به کتاب نو دارد، کتاب نو به علت های گوناگونی مثل گرانی کاغذ یا هزینه‌های چاپ افزایش قیمت چشم‌گیری داشته‌، شما می‌توانید نسخه‌ی دست دوم کتابی را که نیاز دارید با نصف قیمت کتاب نو خریداری کنید.

همچنین با خواندن کتاب، ما در تجربه‌ نویسنده شریک خواهیم شد و با خواندن کتاب دست دوم در تجربه‌ی خواننده دیگری نیز شریک خواهیم شد، این تجربه می‌تواند کمک بزرگی به درک و فهم بهتر و بیشترنسبت به محتوای کتاب کند.
برای مثال یادداشت‌ها یا علامت‌هایی که از خوانندگان قبلی کتاب، داخل کتاب نوشته شده است یا خط کشی زیر برخی جملات کتاب و… ، بدین ترتیب یک کتاب می‌تواند تاریخچه‌ای بزرگ و مشترک در بین خوانندگان مختلفی از سراسر کشور داشته باشد

کتاب دست دوم سالم است؟

ممکن است این سوال در ذهنتان ایجاد شود که اگر صفحات کتاب پاره شده باشند یا اینکه صفحات کتاب خط کشی‌ها و نوشته‌های زیادی داشته باشند، تکلیف ما چیست؟

در پاسخ این سوال بگویم که در خرید آنلاین از فروشگاه کتاب دست دوم یونی بوک به هیچ وجه نگران این موضوع نباشید، یونی بوک یکی از سایت های خرید و فروش کتاب دست دوم است که به سراسر کشور خدمات ارائه می‌دهد، با خرید کتاب دست دوم از یونی بوک می‌توانید از صحت و سلامت کتابی که سفارش دادید مطمئن شوید؛ زیرا یونی بوک پس از اطمینان از سلامت کتاب، سفارشتان را به دستتان می‌رساند و اگر شما از سلامت کتاب رضایت نداشته باشید به راحتی می‌توانید کتاب را بازگردانید و هزینه‌ای که پرداخت کردید را پس بگیرید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید درباره‌این سایت می‌توانید به بخش مقالات مراجعه کنید.


 
هر سال بیش از چند هزار نسخه کتاب به چاپ مجدد می‌رسند بدون اینکه تغییری در محتوای آن‌ها ایجاد شود، تنها جلد کتاب تغییر می‌کند، نمونه ای از این کتاب‌ها، کتاب‌های عمومی دانشگاهی هستند که تمام دانشجویان باید پاس کنند، با خرید کتاب دست دوم می‌توانیم از چاپ انبوه این کتاب‌ها جلوگیری کنیم و با این کار کمک بزرگی به محیط زیست و منابع ارزشمند کشورمان کنیم.

همانطور که می‌دانید برای چاپ کتاب به قطع درختان نیاز است، علاوه بر مرگ درختان برای تولید کاغذ، بسیاری از منابع ارزشمند کشور ماننده سوخت نیز به میزان زیادی در مراحل چاپ کتاب یا تولید کاغذ مصرف می‌شوند که کاهش این منابع طبیعی در آینده می‌تواند مشکلات جدی‌ای ایجاد کند

خرید کتاب دست دوم از کجا؟

برای خرید کتاب دست دوم دو روش وجود دارد، روش اول خرید حضوری و روش دوم خرید آنلاین است.
برای استفاده از روش اول، می‌توانید به بازارچه‌ کتابی که در شهر یا محله‌تان وجود دارد مراجعه کنید.

حتما با مغازه‌هایی مواجه خواهید شد که علاوه بر کتاب نو، کتاب دست دوم نیز دارند، ماننده مغازه‌هایی که مدتی است در میدان انقلاب تهران به‌وجود آمده‌اند.

در روش دوم باید به فروشگاه‌های آنلاین کتاب دست دوم مراجعه کنید، پیشنهاد ما نیز استفاده از روش دوم است زیرا با چند کلیک ساده و در کمترین زمان می‌توانید کتابی که نیاز دارید را خریداری کنید و نیازی به صرف زمان یا هزینه‌ای برای حمل و نقل ندارید، اما حواستان باشد فروشگاه‌هایی را انتخاب کنید که علاوه بر پشتیبانی، سلامت کتاب را برایتان تضمین می‌کنند.

در این مقاله علت اینکه چرا باید از کتاب دست دوم استفاده کنیم را بیان کردیم، مطمئن باشید خرید کتاب دست دوم تجربه‌ای شیرین است که ارزش امتحان کردن را دارد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا