این دو دارو تاثیری بر کووید 19 خفیف ندارد

به گزارش سیناپرس،گروه توسعه دستورالعمل های سازمان جهانی سلامت، WHO می گوید که داروی ضد افسردگی فلووکسامین و داروی نقرس یعنی کلشی سین برای بیماران مبتلا به کووید-19 خفیف یا متوسط توصیه نمی شوند، چراکه در حال حاضر شواهد کافی مبنی بر بهبود نتایج آن ها در بیماران وجود ندارد، ضمن آن که هر دو دارای مضرات بالقوه هستند.

البته برای بیماران مبتلا به نوع شدید یا بحرانی بیماری فوق، قبلا نیز هیچ توصیه ای برای هیچ یک از این دو دارو با توجه به اطلاعات محدودی که وجود داشت، نشده بود. 

فلووکسامین و کلشی‌سین، دو داروی ارزان‌قیمتی هستند که پیشتر به عنوان درمان‌های بالقوه کووید-19 در طول همه‌گیری مورد توجه قرار گرفته بودند.

با این حال، توصیه‌های امروزی علیه استفاده از آن ها که در نشریه بین المللی BMJ انعکاس یافته اند، نشان دهنده عدم اطمینان در مورد چگونگی تأثیر این داروها در بدن و شواهدی از تأثیر کم یا بی تأثیری آن ها بر بقای بیماران یا کاهش خطر بستری شدن آن ها در بیمارستان و نیاز به تهویه مکانیکی است. به گزارش سیناپرس، همچنین درباره این داروها، فقدان اساسی داده های قابل اعتماد در مورد آسیب های جدی مرتبط با کووید-19 وجود دارد.

توصیه‌های جدیدی که در این خصوص ارائه شده اند، بخشی از یک دستورالعمل پویا هستند که توسط سازمان جهانی سلامت با حمایت روش‌شناختی بنیاد اکوسیستم مجیک اویدنس برای ارائه راهنمایی‌های قابل اعتماد در مورد مدیریت کووید-19 و کمک به پزشکان در تصمیم‌گیری بهتر با بیماران خود تهیه شده است.

دستورالعمل های زندگی به محققان این امکان را می دهند که با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات جدید، خلاصه ای از شواهد را که قبلا بررسی شده اند به دست آورده و به روز کنند.

به گزارش سیناپرس، پیش از این، WHO توصیه ای قوی را برای استفاده از داروهایی نیرماترلویر و ریتوناویر و همچنین توصیه های مشروطی برای مولنوپیراویر، رمدسیویر و سوتروویماب برای بیماران پرخطر مبتلا به کووید-19 غیر شدید ارائه داده است.

ترجمه: رهاامیدوار
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا