چگونه هوای خانه را پاکیزه نگهداریم؟

به گزارش سیناپرس، نتایج یک نظرسنجی جدید از ۲ هزار فرد  بزرگسال در مورد کیفیت هوای داخل خانه هایشان نشان می دهد تنها ۳۵ درصد نگران این بودند که چگونه آلودگی هوای داخل خانه بر سلامت آنها تأثیر می گذارد.

از میان کسانی که نگران هستند، از هر سه یک نفر می گویند که در خانه عطسه می کنند یا واکنش های آلرژیک دارند و ۲۶ درصد دیگر می گویند که احساس خستگی دائمی می کنند.
گفتنی است آلودگی داخل ساختمان علائم آسم، COPD و برونشکتازی را بدتر می کند. دکتر رنج سینگ، در بیانیه ای هشدار می دهد که این موضوع با افزایش خطر بیماری قلبی و سکته مرتبط است.  

در واقع آلودگی هوای داخل ساختمان یک خطر پنهان است حتی اگر مشکلات تنفسی وجود نداشته باشد، بنابراین بسیار مهم است که خودمان را در مورد علل آن آموزش دهیم. برخلاف آلودگی فضای باز، که مستقیماً با انتشار وسایل نقلیه و محصولات جانبی صنعتی مرتبط است، کارهای ساده روزمره و عادات ما می تواند در آلودگی هوای داخل خانه که ممکن است خطرناک باشد، نقش دارند.

طی این مطالعه مشخص شد علیرغم خطرات سلامتی، ۴۶ درصد از پاسخ دهندگان نمی دانند که آلودگی هوا شامل چه مواردی می شود. ۶۲ درصد دیگر معتقدند آلودگی هوا تنها یک مشکل در فضای باز است. با این حال، مطالعات نشان می‌دهد که سیگار کشیدن در داخل خانه، اجاق‌ های هیزمی و محصولات تمیز کننده همگی می ‌توانند در آلودگی هوای داخل خانه نقش داشته باشند.

به گزارش سیناپرس، در این میان یکی از راه های تنفس بهتر هوا، از بین بردن مواد حساسیت زا و سموم موجود در هوا است. این موضوع به معنای خلاص شدن از سفید کننده یا موهای حیوانات خانگی است  که تقریباً عامل یک سوم آلودگی هوا در منازل است. 
دکتر سینگ در این رابطه می ‌گوید: ما نمی ‌توانیم آلودگی هوای داخل خانه را به طور کامل ریشه ‌کن کنیم، اما می ‌توانیم برای کاهش آن اقداماتی از جمله استفاده از تصفیه‌کننده‌های هوای خانگی انجام دهیم.

نکته دیگر برای کاهش آلودگی هوای داخل خانه، باز نگه داشتن پنجره ها برای ورود هوای تازه به خصوص هنگام آشپزی است. جاروبرقی منظم و تعویض محصولات پاک کننده با جایگزین های سازگار با محیط زیست و غیر سمی نیز می تواند در پاک شدن هوای خانه موثر باشد.
به گزارش سیناپرس، محققان توصیه می کنند برای جلوگیری از تجمع مونوکسید کربن و دی اکسید کربن، خانه ها را دور از دود نگه دارید. این موارد شامل عدم مصرف دخانیات و پرهیز از بخور و اجاق های هیزمی می شود. 

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: studyfinds
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا