راهکار فناوری برای مقابله با کاهش مصرف برق

به گزارش سیناپرس، پژوهشگران در مورد وضعیت استفاده از فناوری با آلاینده های کمتر، تاکید می کند که منابع انرژی تجدید پذیر موجود مانند انرژی خورشیدی، باد، باتری ها و انرژی آب فناوری های بالغی هستند که انرژی ارزان تر و قابل اطمینان تری را در دراز مدت ارائه می دهند.

به گفته کارشناسان، کار عملی بیشتری لازم است تا این فناوری ها با استفاده از سیاست های بیشتر، سرمایه گذاری های زیرساختی بزرگ و حمایت اجتماعی گسترده تبدیل به جایگزین منابع انرژی فعلی شوند.

کاترین وودتورپ (Katherine Woodthorpe) عضو آکادمی فناوری و مهندسی استرالیا و مدیر سابق آژانس انرژی های تجدید پذیر استرالیا (ARENA) می گوید: با استقرار انرژی پاک در مقیاس عظیم برای جایگزینی سوخت های فسیلی، می توانیم تقریباً سه چهارم انتشار گازهای گلخانه ای در جهان را حذف کرده و امنیت انرژی جهانی را افزایش دهیم. او می افزاید، این امر همچنین منجر به قیمت‌ گذاری ارزان ‌تر و مطمئن ‌تر برای تولید کنندگان بوده و تبدیل به یک منبع بالقوه قابل صادرات خواهد شد.

پروفسور رناته ایگان (Renate Egan) رهبر تحقیقات دانشگاه نیو ساوت ولز می ‌گوید: در مرکز انتقال، شبکه انرژی قرار دارد که با افزودن منابع انرژی جدید کوچکتر و متنوع تر تعداد معدودی از تولید کنندگان بزرگ انرژی به روش سنتی را از بین می برد و از سیستم های خورشیدی تا باتری های بزرگ پیچیده تر می شود. ایگان از شبکه نوسازی انرژی به عنوان اینترنت انرژی یاد می کند. 

ایگان می ‌گوید: با توجه به اینکه انرژی در مکان‌ های مختلف تولید می ‌شود و در تمام جهات مختلف جریان دارد، ما واقعاً به نظارت، اندازه ‌گیری و تجزیه و تحلیل بهتری از آنچه در حال وقوع است نیاز داریم تا به ما امکان تصمیم‌ گیری هوشمندانه را بدهد. او در ادامه می گويد،‌ خوشبختانه اکنون فناوری برای مدیریت این تغییر نیز وجود دارد.

جورج مالتابارو (George Maltabarow) یکی ديگر از اعضای آکادمی می‌ گوید: این فناوری به حسگرهای هوشمندی نیاز دارد که تقریباً در همه جا مستقر شده و حجم عظیمی از داده‌ها را با نرم ‌افزارهای هوشمند برای تجزیه و تحلیل و استفاده تولید می ‌کنند. 

شایان ذکر است که پژوهشگران معتقدند که این روند تغییر استفاده از منابع انرژی در واقع در سطح جهانی اتفاق می افتد و در ادامه ما شاهد افزایش قابل توجهی در تمرکززدایی تمامی سیستم های انرژی هستیم. تقویت و تنوع بخشیدن به شبکه انرژی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا الکتریسیته به طور کلی بیشترین میزان انرژی بشر را تامین می کند.

به گزارش سیناپرس، محققان و کارشناسان می گویند اگرچه نیروگاه های گازی احتمالا هنوز نقش کوچکی در چند دهه آینده خواهند داشت اما وسایل نقلیه و سایر وسایل از باتری هایی با رویکرد جدید استفاده خواهند کرد و بسیار مهم است که روی مسائل اجتماعی و اقتصادی نیز تمرکز کنیم.

به گفته مالتابارو یکی از موضوعات کلیدی که باید از آن حمایت کنیم، در واقع افزایش تعداد تحقیقات علوم اجتماعی برای تغییر منبع انرژی است چراکه باید انتظارات خانوار و جامعه را درک کرده و اطمینان حاصل کنیم که مجوز اجتماعی را برای این تغییر بسیار مهم داریم. 

مترجم: فاطمه امینی
منبع: cosmosmagazine
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا