بررسی یکی از معماهای تاریخی که هنوز حل نشده است

به گزارش سیناپرس، در کوه‌های جزیره اوبوئا، بزرگترین جزیره یونان پس از کرت، ۲۳ سازه باستانی بزرگ سنگی به نام خانه‌های اژدها وجود دارد که بیشتر در مناطق کوه اوچی و استیرا هستند.

خانه های اژدهای اوبوئا که احتمالاً مربوط به دوره پیش کلاسیک یونان باستان است، یکی از معماهای تاریخی است که هنوز به طور کامل حل نشده است.

اگرچه اطلاعات زیادی در مورد این خانه های اژدها در دست نیست، اما تعداد سازه های این منطقه بیش از حد انتظار است. در واقع، اندازه و وزن بسیار زیاد مگالیت منفرد که روی دو برجستگی سنگی مشابه بزرگ قرار دارد، در کنار هم یک دروازه ایجاد می کنند.

هنوز دلیل ساخت این آثار عظیم توسط مردم باستان کشف نشده و باید اضافه کرد که موقعیت خانه‌های اژدها نیز به همین ترتیب شگفت‌انگیز است، علاوه بر این که کارشناسان مدت‌هاست دلیل وجود آنها را زیر سوال می‌برند.به گزارش سیناپرس، به نظر می رسد این سازه های ساخته شده از سنگ در مناطق کلیدی قرار دارند که امکان مشاهده دوربرد منطقه اطراف را فراهم می کند. 

به گزارش سیناپرس، اولین کسی که این آثار تاریخی را مشاهده و ثبت کرد، جغرافیدان و زمین شناس انگلیسی جان هاوکینز (۱۷۵۸ -۱۸۴۱) بود که فکر می کرد این محل یک معبد قدیمی است. بعدها محققانی که در این منطقه کار می‌کردند ابعاد خانه‌ های اژدها  را اندازه ‌گیری کردند.

مطالعات باستان شناسی و شواهد کشف شده در داخل سازه، نشان می دهد که این بنا هدف مذهبی یا نجومی داشته است. حداقل، می توان ادعا کرد که این آثار هم به عنوان محل عبادت و هم به عنوان یک رصدخانه تاریخی برای نجوم عمل می کرد.

مردم محلی معتقدند که آنها پناهگاه یا سازه های نظامی بودند. بر اساس سنت محلی باستانی، کلمه اژدها نه تنها به جانور افسانه ای بلکه به هر فردی با قدرت مافوق بشری اشاره دارد. این امر بسیاری را به این باور رساند که منشأ این خانه‌ ها به خدایان یونان باستان بازمی‌گردد. کاوش ‌های باستان ‌شناسی متعددی نیز در این محل انجام شده است، اما این مطالعات پاسخ ‌های کمی به اسرار خانه‌های اژدها داده‌ اند.

به گزارش سیناپرس،  در سال ۱۹۵۹ ، باستان شناسان گلدان ‌های متعددی را در داخل ساختمان کوه اوچه کشف کردند و همچنین یک بنای زیرزمینی که در داخل آن ظروف و استخوان‌های حیوانات و همچنین قطعات سفال و کتیبه‌های مربوط به دوره پیش کلاسیک تا دوره هلنیستی وجود داشت، کشف شد. روی یکی از سفال‌ها کتیبه ‌هایی با نوعی خط نوشته ناشناخته وجود داشت.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: arkeonews
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا