تولید نمایشگر LED در لنزهای تماسی هوشمند

به گزارش سیناپرس به نقل از arstechnica، شرکت آمریکایی Mojo Vision از سال 2015 در زمینه تولید لنزهای تماسی هوشمند فعالیت می کند. این لنزها که عملکردی مانند عینک های هوشمند دارد، تصاویر واقعیت مجازی را در مقابل چشمان افراد قرار می دهد تا به آنها در انجام کارهای روزانه کمک کند. در حال حاضر، یک نمونه لنز تماسی هوشمند اولیه تولید شده است. 

این اولین باری است که محققان موفق شده اند نمایشی از واقعیت مجازی را در قالب لنزهای تماسی هوشمند در مقابل چشم ایجاد کنند. در مرکز این لنز یک پردازشگر Arm M0 و یک نمایشگر میکرو LED با 14000 پیکسل در هر اینچ تعبیه شده است.

به گزارش سیناپرس، این لنز تنها 5/0 میلی متر قطر با درجه پیکسل 1/8 میکرون دارد. این کوچک ترین و متراکم ترین نمایشگری است که تاکنون برای محتوای پویا ایجاد شده است.
تولید لنزهای تماسی شامل تمرکز روی کوچک سازی فیزیکی و الکترونیکی است. لنزهای Mojo سیستم مدیریت انرژی خود را با میکرو باتری های پزشکی و یک مدار یکپارچه با مدیریت توان اختصاصی توسعه داده است.

در این لنز همچنین از یک مغناطیس سنج پیکربندی شده سفارشی، شتاب سنج و ژیروسکوپ برای ردیابی استفاده شده است. هدف از استفاده از این تجهیزات این است که حتی زمانی که کاربر چشم های خود را به اطراف حرکت می دهد، واقعیت مجازی قابل مشاهده باشد. به گزارش سیناپرس، حرکت چشم ها ضروری است چرا که مانند برخی از عینک های هوشمند، هیچ کنترل حرکتی وجود ندارد. برای این لنزها، کنترل صوتی هم وجود دارد اما روش اصلی کنترل رابط کاربردی ردیابی چشمی است.

یکی از بزرگ ترین موانع پیش روی عینک های هوشمند، بزرگ و دست و پاگیر بودن آنهاست در حالی که برخی انواع آنها ظاهری شبیه عینک های آفتابی دارند. این لنزهای تماسی جدید نسبت به عینک های واقعیت مجازی لوازم جانبی راحت تری دارند و برخی لوازم آن مانند پردازنده، پردازنده گرافیکی و رادیو 5 گیگاهرتزی آن برای ارسال و دریافت داده ها دور گردن قرار می گیرند.

به گزارش سیناپرس، این وسایل جانبی، اطلاعات به دست آمده از حرکت چشمی را به رایانه هایی ارسال می کنند. در نمونه جدید این لنزها، یک کلاه به همراه یک آنتن یکپارچه برای اتصال راحت تر هم مورد استفاده قرار می گیرد. 

مترجم:ندا اظهری

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا