واکسیناسیون گسترده تنها راه کنترل آبله میمونی است

به گزارش سیناپرس ، وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده به سرعت در حال گسترش امکان دسترسی به صدها هزار دوز از واکسن Jynneos است که برای آبله و آبله میمونی که هم خانواده ویروسی این بیماری است استفاده می شود. مقامات بهداشتی آمریکا گفتند که دوزهای واکسن برای محافظت از افرادی که به نظر می رسد در معرض خطر بالاتر ابتلا به ویروس هستند استفاده می شود.

در حال حاضر، افرادی که در معرض بالاترین خطر قرار دارند شامل کلیه کسانی است که تماس فیزیکی نزدیک یا تماس جنسی با فرد مبتلا به یک مورد شناخته شده آبله میمونی داشته اند.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های ایالات متحده در رابطه با موضوع فوق طی بیانیه ای گفت: مردان همجنس گرا اصلی ترین گروه منشا آلودگی و منتقل کننده این بیماری هستند. با توجه به رشد موارد ابتلا، ظرفیت آزمایش آبله میمونی نیز در سراسر کشور در حال گسترش است. 

دکتر روشل والنسکی در این نشست توضیح داد: واکسیناسیون یک روش پیشگیری به منظور کاهش خطر ابتلا به ویروس و سپس بیمار شدن است. واکسیناسیون باید در عرض دو هفته پس از قرار گرفتن احتمالی در معرض خطر انجام شده و توصیه می شود اگر با فردی که آبله میمونی دارد تماس داشتید، هر چه زودتر واکسن دریافت کنید.

به گزارش سیناپرس، بر اساس آمارهای رسمی، تاکنون ۳۰۶ مورد آبله میمونی در آمریکا ثبت شده است. والنسکی در این رابطه گفت که در سراسر جهان بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ مورد تایید شده آبله میمونی در ۴۹ کشور وجود دارد.

دکتر آشیش جاها، نیز در رابطه با موضوع فوق گفت: خبر خوب این است در مورد شیوع این است که ما تاکنون هیچ مورد مرگ و میر نداشته ‌ایم. این موضوع تا حد زیادی به لطف واکسن ‌ها، آزمایش ‌ها، درمان ‌ها و اثربخشی سیستم مراقبت‌ های بهداشتی ماست. در این میان پژوهشگران مدعی هستند که استفاده از دوزهای واکسن Jynneos می تواند برگ برنده کشورها در مقابله با آبله میمونی باشد.
به گزارش سیناپرس، پس از تائید اثر بخش بودن این واکسن، آمریکا در تلاش است ۱ میلیون ۶۰۰ هزار دوز از ان را طی سال جاری تولید کند.

دکتر والنسکی در جلسه توجیهی روز سه‌ شنبه گفت تا کنون، مقامات واکسیناسیون را فقط برای افرادی که از طریق ردیابی تماس برای قرار گرفتن در معرض احتمالی آبله میمون تشخیص داده شده‌ اند توصیه کرده‌اند. این استراتژی عمدتاً ناشی از کمبود واکسن بوده است. با این حال، اکنون ما توصیه می ‌کنیم که واکسن ‌ها را به سایر افراد نیز ارائه دهیم.

به گزارش سیناپرس، شیوع مداوم جهانی آبله میمونی، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها را بر آن داشته است تا یک مرکز فرماندهی اضطراری برای نظارت و هماهنگی واکنش به این همه گیری رو به رشد ایجاد کند.

در حالی که داده ها نشان می دهد که مردان همجنس گرا و دوجنسه تعداد زیادی از موارد آبله میمون را تشکیل می دهند، البته باید توجه داشت که هر کسی می تواند از طریق تماس فیزیکی نزدیک با یک فرد آلوده به این بیماری مبتلا شود. نکته جالب توجه این است که تاکنون تنها پنج زن آمریکایی به آبله میمونی مبتلا شده اند و مردان تمامی موارد را تشکیل می دهند.

مقامات کاخ سفید  تلاش کردند : به مردم یادآوری کنند که آبله میمونی یک پاتوژن شناخته شده است. دکتر جاها در این رابطه گفت: مهمترین نکته برای شروع این است که به مردم یادآوری کنیم که این یک ویروس جدید نیست. برخلاف کرونا، آبله میمونی ویروسی است که برای همیشه وجود داشته است و ما حداقل ۶۰ سال است که درباره آن می‌ دانیم و سال‌ها را صرف مطالعه و درمان آبله میمونی در کشورهای بومی این ویروس کرده ‌ایم.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: consumer.healthday

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا