فراخوان متخصصان علوم شناختی به چالش توسعه فناوری ویژه اختلالات نورولوژیکی و روانپزشکی

شتاب دهنده شناختی "COGNOTECH" با همکاری مرکز نوآوری علوم شناختی و داده کاوی و با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی متخصصان ویزه علوم شناختی، علوم اعصاب و کارآفرینان کشور را به چالش "توسعه فن آوری، محصولات و خدمات شناختی ویژه اختلالات نورولوژیکی و روانپزشکی" دعوت کرد.

چالش"توسعه فن آوری،محصولات و خدمات شناختی ویژه اختلالات نورولوژیکی و روانپزشکی" با هدف ارایه راهکارهای نوآورانه و فناورانه برگزار می شود.

"توسعه بازی های دیجیتال و فیزیکی در حوزه توانبخشی و ارتقای کارکردهای شناختی" ، "توسعه و بومی سازی ابزارهای ارزیابی ، توانبخشی و ارتقای شناختی "، " توسعه اپلیکیشن ها و پلتفرم ها با رویکرد شناختی "، " توسعه و بومی سازی ابزارهای پیشگیری ، توانبخشی و ارتقای شناختی و نیز" توسعه ربات ها و ایمپلنت ها در جهت ارتقای کیفیت زندگی " از محورهای برگزاری این چالش است.

دراین رویداد تلاش می شود به کمک متخصصان حوزه علوم شناختی، علوم اعصاب، پزشکی، مهندسی و فعالان اکوسیستم کارآفرینی کشور راهکارهای نوآورانه و فناورانه برای توسعه فناوری، محصولات و خدماتی شناختی ویژه اختلالات نورولوژیکی و روانپزشکی ارایه شود.

 اختلال نورولوژیکی، به اختلال عملکردی در بخشی از مغز یا سیستم عصبی گفته می شود که همراه با علایم روانی و فیزیکی باشد؛ این اختلالات چنانچه تحت درمان قرار نگیرند می‌توانند باعث ناتوانی‌های شدید و کاهش کیفیت زندگی شود. اختلالات نورولوژیکی می توانند، مغز، ستون فقرات و اعصاب را درگیر کنند.

اختلال روانپزشکی به دلیل مشکلاتی که در فرآیند شناخت فرد به وجود می آورد باعث مختل شدن زندگی انسان در زمینه‌های شخصی، خانوادگی و اجتماعی می‌شود.

امروزه مهم ترین مسئله پیرامون اختلالات روانپزشکی و نورولوژیک تشخیص و اقدام به موقع و موثر و دسترسی سریع به جدیدترین سرویس های درمانی و توانبخشی است. بسیاری از اختلالات نورولوژیک و روانپزشکی می‌توانند به اختلالات شناختی مزمن منجر شوند و توانبخشی شناختی در جهت بهبود این کارکردها به عنوان یک راهکار موثر در کنار سایر روش های درمانی شناخته می شود.

 تیم های برگزیده این چالش از حمایت های مادی و معنوی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برخوردار می شوند. علاقه مندان می توانند با مراجعه به وبسایت شتاب دهنده شناختی، www.cognotech.ir  و کسب اطلاعات لازم  در این رویداد علمی و تخصصی شرکت کنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا