آمار پایین تخلفات پزشکی در اردبیل

به گزارش سیناپرس اردبیل، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو روز گذشته در نشست با رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به کم بودن میزان تخلفات پزشکی در استان اردبیل، اظهار کرد: ملاک و شاخص برای تمامی مسئولان باید قانون بوده و آنها باید شناخت کافی به قوانین و مسئولیت خود داشته باشند.

وی با اشاره به فداکاری کادر درمان در ایام کرونا و فشردگی و حجم بالای کار در دانشگاه ادامه داد: در مدت دو سال شیوع ویروس کرونا تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه بهداشت و درمان قابل تقدیر بوده و قضات و مجموعه دادگستری استان نیز در این دوران نقش فعال و چشمگیری داشتند.

به گفته رپیس کل دادگستری استان اردبیل، مطالبات مطرح شده در این جلسه جزو مطالبات دادگستری نیز بوده که تسهیل در اجرای این موارد نیازمند هماهنگی بیشتر دانشگاه و دادگستری می‌باشد.

در ادامه دکتر علی محمدیان اردی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و دادگستری منشاء حل بسیاری از مشکلات است و بسیاری از امورات مربوط به دانشگاه با پشتوانه و همراهی قضایی امکان‌پذیر بوده و در حوزه هایی مثل بهداشت، درمان، غذا و دارو بیشتر نیازمند این پشتیبانی و مساعدت هستیم.

وی با اشاره به اینکه امنیت کادر بهداشت و درمان بویژه در بیمارستان‌ها از موارد مهم و اساسی است، یادآور شد: علوم پزشکی در این خصوص نیازمند حمایت‌های دستگاه قضایی است به طوری که گاهی شاهد رفتارهایی نامناسب و ضرب و شتم از سوی برخی مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی هستیم که لزوم برخورد قانونی با این افراد یک ضرورت است.

رپیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر لزوم تقویت هر چه بیشتر پرونده‌های ارجاعی به شعبه تخصصی درمان، تسهیل در ورود کارشناسان دانشگاه به اماکن غیرمجاز، افزایش مداخلات در فعالیت افراد غیرمجاز در امور پزشکی و دارویی از طریق همراهی و پشتیبانی بیشتر مجموعه دادگستری استان تاکید کرد.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا