ضرورت رعایت بهداشت فردی در فصل گرم سال

به گزارش سیناپرس اردبیل، دکتر حبیب زاده  متخصص بیماری‌های عفونی و تب دار در گفتگو با خبرنگاران گفت:  عفونت‌های روده‌ای از شایع‌ترین بیماری‌های فصل تابستان می‌باشند که کودکان و سالمندان را به عنوان آسیب‌پذیرترین افراد جامعه بیش از هر گروه سنی دیگری تهدید می‌کنند. بنابر این رعایت بهداشت فردی و پرهیز از خوردن آب و غذای آلوده و غیربهداشتی در این فصل برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های شایع فصل گرما دو چندان اهمیت می‌یابد.

وی افزود: مهم‌ترین علت شیوع عفونت‌های روده‌ای به ویژه در فصل تابستان استفاده از مواد غذایی مانده، حرارت ندادن کافی غذا‌های سرد شده و مصرف بستنی‌ها و آب‌های آلوده است و از آنجا که بیماری‌های شایع در ماه‌های گرم سال اغلب هنگام مسافرت و در مکان‌های تفریحی و گردشی بروز می‌کنند، بهتر است غذا‌ها در منزل تهیه شود یا از رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ های معتبر خریداری کنید.

دکتر حبیب زاده ادامه داد:  غذا باید به طور کامل بپزد و  سعی شود غذا بلافاصله پس از تهیه، مصرف شده و از استفاده‌ی مجدد در وعده‌های غذایی دیگر پرهیز شود. در غیر این صورت غذای باقی‌مانده در یخچال نگهداری شود و در صورت استفاده مجدد حتماً غذای مصرفی در دمای بالای ۶۰ درجه گرم شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا