آیا خاموش کردن زیاد کامپیوتر مضر است؟

به گزارش سیناپرس، توصیه ریبوت کردن کامپیوتر برای بهبود عملکرد آن، توصیه ای است که واقعا می تواند موثر باشد. درواقع از دید کارشناسان و بر اساس نوع سیستم، یک کامپیوتر دارای ویندوز باید هفته‌ ای یک ‌بار با خاموش کردن و ریبوت کردن یا راه‌ اندازی سریع مواجه شوند تا اطمینان حاصل شود که تمام فرآیندها را به‌ درستی عمل کرده و سیستم سریع است.

باید اذعان داشت که کامپیوترهای مک  نسبت به نسخه های ویندوز کمی پایدارتر هستند و ممکن است تنها با نصب یا ارتقاء سیستم نیاز به راه اندازی مجدد داشته باشند. از سوی دیگر کامپیوترهای دارای سیستم عامل لینوکس معمولاً به دفعات به ریبوت کردن و راه اندازی مجدد  نیاز دارند.

یکی از مزیت ‌های ریبوت کردن یا  راه ‌اندازی مجدد این است که همه موارد غیر ضروری را از حافظه کامپیوتر پاک می ‌کند. این روش قادر است برنامه‌ های نادرست را برطرف کند. گاهی ممکن است خطاهایی غیر ثابت،  یک کامپیوتر را کند کند و یا سیستم بدون هیچ دلیل واضحی داغ شود. در این حالت ممکن است کامپیوتر شما به ریبوت کردن به عنوان آخرین راه‌ حل نیاز داشته باشد.

به گزارش سیناپرس، در خاتمه باید به موضوع دیگری نیز در رابطه با نگهداری از سیستم عامل و کامپیوترها اشاره کرد، معمولا توصیه می شود کامپیوتر را در حد ممکن به صورت استاندارد خاموش و روشن کرد. باید توجه داشت که چندین بار خاموش کردن کامپیوتر در روز ممکن است دستگاه را تحت فشار قرار داده و طول عمر آن را کاهش دهد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: sciencefocus
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا