موج گرما در راه است، احتیاط کنید

به گزارش سیناپرس، دکتر گیلیان اشمیتز، رئیس کالج آمریکایی پزشکان اورژانس اعلام کرد: قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید یا گرما می تواند سریعتر از آنچه اکثر مردم انتظار دارند به یک وضعیت اضطراری تبدیل شود. در بخش هایی از جهان مانند آمریکا انتظار می ‌رود گنبد گرمایی به دریاچه‌ های بزرگ و دره‌ های اوهایو و تنسی و در نهایت به جنوب شرقی منتقل شود.

مردم می توانند از تابستان لذت برده و با انجام اقدامات احتیاطی در برابر بیماری های ناشی از گرما و دانستن علائم اورژانس از بخش اورژانس اجتناب کنند. نظارت بر مدت زمانی که زیر نور خورشید می گذرانید، به ویژه برای افراد کهنسال و کودکان و نوشیدن مقدار زیادی آب مهم است.

برای محافظت از پوست خود از ضد آفتاب استفاده کنید و برای محافظت از چشمان خود از عینک آفتابی استفاده کرده و لباس های گشاد بپوشید.

کارشناسان توصیه می کنند ورزش و فعالیت بدنی شدید را به ساعات صبح یا عصر که هوا چندان گرم نیست محدود کنید.  هرگز و هرگز کودک یا حیوان خانگی را بدون مراقبت در ماشین داغ رها نکنید. دمای داخل یک وسیله نقلیه می تواند در عرض چند دقیقه به سطوح خطرناکی برسد، حتی اگر پنجره خودرو باز بماند.

به گزارش سیناپرس، باید توجه داشت بسیاری از موارد اضطراری گرما قابل پیشگیری هستند. زمانی که برنامه های روزانه شامل زمان قابل توجهی در خارج از منزل می شود، مقدار زیادی آب بنوشید و از آفتاب دوری کنید. اگر یک بحران پزشکی مانند شوک ناشی از گرمازدگی رخ داد سریعا ، پزشکان اورژانس را مطلع کنید.

متخصصان برای اجتناب از عوارض گرمازدگی می گویند: دانستن اینکه چه کاری باید انجام شود بسیار مهم است، زیرا طی سال های پیش رو، امواج گرما طولانی تر و مکررتر از همیشه هستند. آفتاب سوختگی و گرمازدگی خطراتی هستند که باید از آنها آگاه بود و اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از آن انجام داد.

برای آفتاب سوختگی، تحریک خفیف یا تاول را می توان در خانه یا طبق دستور پزشک درمان کرد. به خاطر داشته باشید آفتاب سوختگی زمانی که با تب یا لرز، حالت تهوع یا استفراغ یا گیجی همراه باشد به یک وضعیت اضطراری تبدیل می شود.
به گزارش سیناپرس، علائم نگران کننده گرفتگی گرما شامل اسپاسم عضلانی در پاها یا معده است. می توانید با استراحت دادن فرد در مکانی خنک و دادن مقادیر کمی مایعات به افرادی که هوشیار هستند، گرفتگی عضلات را درمان کنید. به خاطر داشته باشید که در این شرایط از مصرف قرص های نمک خودداری کنید. 

علائم اولیه گرمازدگی شامل پوست سرد، مرطوب، رنگ پریده یا برافروخته، سردرد، سبکی سر یا ضعف است. افرادی که این علائم را دارند باید فوراً در یک مکان خنک استراحت کنند، مایعات غیر الکلی و بدون کافئین بنوشند و از یک پارچه مرطوب خنک یا مه آب استفاده کنند.

اگر علائم و بیماری های مرتبط با گرما ادامه یافت یا بدتر شد، کیسه های سرد را روی مچ دست و مچ پا، ناحیه کشاله ران، گردن و زیر بغل قرار دهید. هنگامی که علائمی مانند رنگ پریدگی پوست، نبض سریع، تهوع یا استفراغ، گیجی، از دست دادن هوشیاری یا درجه حرارت بالا بدن وجود دارد، با اورژانس تماس گرفته یا فوراً به پزشک مراجعه کنید.

اگر فرد بیهوش شد، اگر برای انجام این کار آموزش دیده اید، عمل احیا تنفسی و قلبی را انجام دهید.به گزارش سیناپرس، در خاتمه توجه داشته باشید که رطوبت می تواند بر خطرات ناشی از گرما و دمای بالا بیفزاید. 

مترجم: فاطمه کردی
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا