کودکتان برونشیت دارد، به فکر مشکلات ریوی جدی او در آینده باشید!

به گزارش سیناپرس، بر اساس تحقیقات انجام شده توسط واحد آلرژی و سلامت ریه در دانشگاه ملبورن استرالیا، بروز بیماری برونشیت در اوایل دوران کودکی باعث افزایش خطر بیماری های ریوی جدی در میانسالی می شود.در این پژوهش، محققان دریافتند کودکانی که حداقل یک بار قبل از سن هفت سالگی به برونشیت مبتلا شده بودند، بیشتر در معرض مشکلات ریوی در سنین بالاتر قرار داشتند.

آن ها همچنین نشان دادند که بیماری‌های ریوی که افراد تا سن 53 سالگی از آن رنج می‌بردند، معمولاً آسم و ذات‌الریه بوده و نه برونشیت مزمن یا بیماری مزمن انسدادی ریه. به گفته این محققان، این یافته‌ها با بررسی یکی از قدیمی‌ترین داده های جهان به نام مطالعه سلامت طولی تاسمانی به دست آمده است که 8583 نفر را که در سال 1961 در تاسمانی به دنیا آمده‌اند دنبال کرده است.

این اولین مطالعه آینده‌نگر بسیار طولانی‌مدت است که رابطه بین شدت برونشیت دوران کودکی را با پیامدهای سلامت ریه بزرگسالان بررسی کرده است. به گزارش سیناپرس، یافته های این مطالعه نشان داده که بروز برونشیت در کودکی، با ابتلا به بیماری هایی مثل آسم و پنومونی یا ذات الریه در بزرگ سالی مرتبط است.

طبق این یافته ها، در مقایسه با افرادی که هرگز به برونشیت مبتلا نشده بودند، خطر ابتلا به آسم و ذات‌الریه بعداً افزایش می‌یابد و هر چه افراد، بیشتر در کودکی از برونشیت رنج برده باشند و به خصوص اگر دوره‌های مکرر آن‌ها طولانی‌تر بوده باشد، احتمال فوق بالاتر می رود.

به گزارش سیناپرس، مجریان این تحقیق که نتایج آن در مجله BMJ Open Respiratory Research منتشر شده اند، امیدوارند که این یافته ها به پزشکان کمک کنند تا کودکانی با مشکلات فوق را زودتر شناسایی کرده و با استفاده از نظارت دقیق‌تر و مداخلات اولیه درست، به حفظ سلامتی آن ها در بزرگسالی کمک نمایند.

ترجمه: محمدرضا دلفیه
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا