در تابستان چگونه ورزش کنیم؟

به گزارش سیناپرس، کریستن چانگ، متخصص تغذیه ورزشی، دستیار مدیر برنامه کارشناسی ارشد در تغذیه و رژیم غذایی در دانشگاه فناوری ویرجینیا، در این رابطه گفت: برای تمرینات تابستانی، مهم است که مطمئن شوید که کربوهیدرات، مایعات و الکترولیت های کافی مصرف می شود.

وی با اشاره به اینکه نباید در حالت گرسنه وارد یک جلسه ورزشی شوید، گفت: شما باید مطمئن شوید که سطح قند خون مناسب در طول تمرین حفظ می‌شود. این بدان معناست که باید قبل از تمرین به این فکر کنید که چه می خورید و چه می نوشید تا از دست دادن آب ناشی از تعریق باعث بروز مشکل نشود.

این موضوع می تواند شامل افزایش مصرف مایعات و الکترولیت ها یا غذاهایی دارای محتوای آب زیاد ، از جمله خربزه مانند هندوانه، طالبی و عسلک. و سوپ، اسموتی، سیب، انواع توت ها، آناناس، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی و کرفس باشد
دکتر چانگ همچنین توصیه کرد که قبل و بعد از تمرین به میزان آب بدنتان دقت کنید. شما باید مطمئن شوید که وقتی زیاد عرق کردید، آب از دست رفته را جایگزین می کنید. توصیه می شود در حین ورزش یک بطری آب داشته باشید و در طول روز از آن بنوشید.به گزارش سیناپرس، اگر به میزان زیادی عرق کرده یا تمرین طولانی ‌تری را در خارج از خانه انجام می ‌دهید، باید الکترولیت ‌ها را دوباره جایگزین و یا مقداری سدیم دریافت کنید تا جایگزین آنچه از طریق عرق از دست می‌رود، شود.

به گزارش سیناپرس، به گفته متخصصان، همچنین، گنجاندن یک منبع با کیفیت از الکترولیت، که می ‌تواند به شکل نوشیدنی ورزشی یا غذاهای شور برای تکمیل آب باشد، بسیار مهم است.

دکتر چانگ در این رابطه تاکید کرد: یک راه آسان برای بررسی سطح آب بدن، نظارت بر رنگ ادرار است. اگر رنگ ادرارتان تیره و غلیظ است و زیاد به دستشویی نمی روید، باید مایعات بیشتری بنوشید. اگر ادرار شما همیشه شفاف بوده و مرتباً در حال مراجعه به سرویس بهداشتی هستید، ممکن است بدنتان بیش از حد هیدراته شده باشید.

برای تامین انرژی بعد از تمرینات تابستانی، میان وعده یا وعده غذایی حاوی کربوهیدرات ها و پروتئین های قابل هضم راحت بخورید. باید توجه داشت که به خصوص در گرمای تابستان، بسیاری از مردم تمرینات خود را تمام می کنند و گرسنه نیستند. به گزارش سیناپرس، گرما باعث می شود آنها اشتها نداشته باشند و خوشحالند که نمی خواهند غذا بخورند" صرف نظر از این موضوع که بسیار مهم است که بعد از ورزش برای بازیابی  به بدن خود مواد مغذی بدهید، باید در نظر داشته باشید تامین مواد مغذی با استفاده از خوراکی هایی مانند   شیر، آبمیوه یا اسموتی آسان ‌تر است.

به گزارش سیناپرس، دکتر چانگ توصیه می کند به بدن خود فرصتی برای تطبیق بدهید و برای جلوگیری از بیماری ‌های مربوط به گرما، در هوای گرم به تمرینات در فضای باز کمک کنید.

وی در خاتمه توضیحات خود می گوید: بسیاری از مردم نمی‌ دانند که گرما و رطوبت چه تأثیری بر بدن دارند. اگر احساس خوبی ندارید، سرعت فعالیت خود را کم کرده یا ورزش را متوقف کنید. همیشه یک منبع مایعات به همراه داشته باشید.

مترجم: حمید تعالی
منبع: consumer.healthday

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا