مردم در دوره رکود اقتصادی غذاهای ناسالم بیشتری مصرف می کنند

به گزارش سیناپرس، یافته های جدید پژوهشگران Sacred Heart University نشان می دهد که افراد در دوران رکود اقتصادی، پروتئین و سبزیجات سبز کمتر و قند و غذاهای چرب بیشتری مصرف می کنند. در واقع باید پذیرفت غذاهای دارای کیفیت پایین تر و فوق فرآوری شده اغلب بسیار ارزان تر از گزینه های سالم تر برای افراد هستند.

دکتر ژاکلین ورنارلی، دکترا، مدیر آموزش و پژوهش و دانشیار بهداشت عمومی این داشنگاه در رابطه با موضوع فوق گفت: به طور کلی، ما متوجه شدیم که رکود بزرگ تأثیر منفی بر رفتارهای غذایی در بزرگسالان و کودکان دارد. این یافته ها نشان می دهد رکود اقتصادی بر درآمد خانوار، وضعیت شغلی و متعاقب آن سطوح امنیت غذایی خانوار تأثیر می‌گذارد.

در حالی که این مطالعه به طور مستقیم تأثیر کرونا بر رژیم غذایی را اندازه گیری نکرد، محققان پیشنهاد می کنند که این همه گیری یک عامل مرتبطی است که بر اقتصاد امروز تأثیر می گذارد.

دکتر ورنارلی در این رابطه می‌ گوید: همه ‌گیری کرونا منجر به افزایش بی‌ سابقه نا امنی غذایی و افزایش چشمگیر نیاز به منابع غذایی اضطراری و سایر انواع کمک‌های غذایی شده است. با شناسایی الگوهای مصرف کلیدی در طول رکود قبلی، می‌توانیم مناطقی را که ممکن است در حال حاضر و در طول سال‌های بهبود همه‌گیرینیاز به مداخله داشته باشند، شناسایی کنیم.

به گزارش سیناپرس، مطالعات جدید نشان می دهد کودکان در شرایط اقتصادی ضعیف روزانه ۲۰۰ کالری بیشتر می خورند. این تیم اطلاعات بیش از ۶۰ هزار بزرگسال و کودک ساکن ایالات متحده را جمع آوری کرده و رژیم غذایی مردم و امنیت غذایی خانوارها قبل، در طول و بعد از رکود بزرگ ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ را بررسی کردند.

بر این اساس، امنیت غذایی خانوار به این صورت تعریف شد که هر فرد در یک خانواده غذای کافی برای داشتن یک زندگی فعال و سالم داشته باشد. در مقابل، خانوارهای ناامن غذایی دسترسی محدود یا نامطمئن به غذای سالم کافی دارند. افراد مبتلا به ناامنی غذایی شانس بیشتری برای کمبودهای تغذیه ای و بیماری های مزمن دارند.

نتایج این مطالعه نشان داد که کیفیت تغذیه‌ ای غذا زمانی کاهش می‌ یابد که خانواده‌ ها به جای گزینه‌ های سالم‌ تر، غذاهای ارزان‌ تر خریده و مصرف کنند. باید توجه داشت خانواده هایی که از نظر غذایی  در شرایط ناامن هستند ممکن است غذای کافی برای سیر نگه داشتن همه افراد خانواده داشته باشند، اما تنوع و کیفیت وعده های غذایی آنها ممکن است کاهش یابد.

به گزارش سیناپرس،  در دوران رکود بزرگ، کودکانی که در خانه‌ هایی با امنیت غذایی پایین زندگی می‌ کردند، چربی جامد و شکر بیشتری می ‌خوردند. بررسی الگوی تغذیه نشان می دهد این کودکان ۲۰۰ کالری بیشتر در روز نسبت به قبل و بعد از رکود مصرف می کردند.

دکتر ورنارلی در این رابطه می ‌گوید: استفاده از داده‌ های تاریخی برای درک و پیش‌ بینی نیازهای بالقوه مواد مغذی و زمینه ‌های مورد نگرانی ممکن است به متخصصان تغذیه سلامت عمومی کمک کند تا به جوامعی که با ناامنی غذایی مواجه هستند خدمات رسانی کرده و همچنین به اطلاع ‌رسانی تصمیم‌ گیری‌ های مربوط به سیاست کمک غذایی کمک کند.
شرح کامل این پژوهش در کنفرانس جهانی  Nutrition 2022 Live Online ارائه شده است.

مترجم: رضوان خندان
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا