کشف آثار جدید از فراعنه در قاهره

به گزارش سیناپرس، باستان شناسان در کاوش های جدید خود در شهر قاهره موفق به کشف مجموعه ای از آثار باستانی متعلق به دوران فرعون خوفو شدند. این فرعون مشهور مصری در فاصله سال های ۲۵۸۹ تا ۲۵۶۶ قبل از میلاد زندگی می کرد.

مصطفی وزیری، دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر در بیانیه‌ ای در رابطه با این کشف مهم گفت: این اولین بار است که آثار متعلق به پادشاه خوفو در منطقه عین الشمس پیدا می‌ شود. عین الشمس که در زبان عربی به معنای چشم خورشید است، یکی از قدیمی ترین محله های پایتخت مصر یعنی شهر قاهره محسوب می شود.

وزیری در این رابطه افزود: این بلوک ها ممکن است بخشی از یک ساختمان ناشناخته باشند یا ممکن است به عنوان مصالح ساختمانی در دوره رامسید از ۱۲۹۲ قبل از میلاد تا ۱۰۶۹ قبل از میلاد به فلات موجود در منطقه اهرام در جیزه منتقل شده باشند.

طی این عملیات پژوهشی مشترک همچنین یک قطعه گرانیت متعلق به فرعون پپی اول با کتیبه ای از خدای هوروس با نماد شاهین کشف شد. از جمله دیگر آثار شناسایی شده طی این حفاری می توان به  یک پایه مجسمه پادشاه آماسیس دوم و چندین قسمت از مجسمه های ابوالهول اشاره  کرد.

به گزارش سیناپرس، بر اساس این بیانیه، بقایای آثاری از فراعنه مشهور دیگر مصر همچون آمن هوتپ دوم، سنوسرت سوم، توتموس، رامسس دوم و ستی دوم در حین حفاری کشف شد. در این گزارش تصویری برخی از آثار شاخص کشف شده طی حفاری های فوق را مشاهده می کنید.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: english.news.cn
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا