تولید انرژی از طریق نیروی جاذبه زمین

به گزارش سیناپرس، یکی از راه های کاهش بحران های زیست محیطی استفاده از انرژی های پاک و تجدیدپذیر است؛ انرژی هایی که مقرون به صرفه تر هستند و آلایندگی کمتری دارند.

امروزه دانشمندان دنیا به دنبال راهکاری هستند تا بتوانند با تولید محصولاتی با منشا انرژی پاک، گام اساسی برای رفع این معضل جهانی بردارند. پژوهشگران ایرانی نیز در این زمینه اقداماتی انجام داده اند. مصطفی حدادی، پژوهشگر، عضو فعال بنیاد ملی نخبگان و مخترع بیش از 7 طرح کلان ملی مرتبط با انرژی های تجدیدپذیر و هوافضا از جمله این افراد است.

وی با اشاره به اهمیت انرژی های پاک و تجدیدپذیر به سیناپرس گفت: امروزه ادعا می شود که خودروهای برقی هیچ آسیبی به محیط زیست نمی زنند در صورتی که این خودروها 2 برابر خودروهای فسیلی سوخت مصرف می کنند و آلودگی دارند. برق یک خودروی برقی در نیروگاه تولید می شود؛ در نیروگاه برای تولید این برق باید سوخت فسیلی زیادی استفاده کنیم.

برق تولیدی نیز در مسیر افت ولتاژ پیدا می کند و پرت می شود؛ طبق تعریف فیزیکی انرژی، هر دستگاهی که 100 درصد انرژی دریافت می کند تنها 15 درصد راندمان دارد، بقیه آن صرف انرژی اصطحکاک، دما و … می شود بنابراین ما  100 درصد سوخت مصرف کرده و تنها 15 درصد انرژی دریافت می کنیم. نیروگاه هایمان آلودگی تولید می کنند تا نشان دهیم خودروی برقی دود ندارند.

برگزیده بیست و پنجمین جشنواره خوارزمی افزود: جدا از این مسائل اکنون بحث اکوسیستم و آلودگی سوخت های فسیلی مطرح است. تنها 3 درصد از تشعشعات خورشید از لایه ازن عبور می کنند و 97 درصد منعکس می شود. در حالی که امروزه با سوزاندن سوخت های فسیلی حجم دی اکسید کربن در جو زمین افزایش یافته است. رنگ سیاهی که این سوخت ها در لایه ازن ایجاد کرده اند باعث شده تا کره زمین 3 درصد بیشتر نور خورشید را جذب کند یعنی در حال حاضر میزان تابش خورشید به کره زمین دو برابر شده است.

وی اظهارداشت: اکنون 75 درصد کره زمین را آب فرا گرفته و به دلیل اینکه میزان تابش خورشید دو برابر شده است، این آب بیشتر تبخیر می شود و اقیانوسی عظیمی از آب ها در بالای سطح زمین ایجاد می کند که باعث نابودی کره زمین می شود.

به گفته وی، ما در حال حاضر فاجعه هایی مانند آتشفشان و زلزله را تجربه کرده ایم اما در آینده ای نزدیک فاجعه ای 10 برابر عظیم تر را شاهد خواهیم بود. یک مرتبه سطح عظیمی مانند یک استخر به ارتفاع 1 الی 2 متر به سمت پایین نزول پیدا خواهد کرد. این مساله می تواند یک شهر را نابود کند. این اتفاق اکنون در 2 الی 3 کشور جهان رخ داده است. اگر در مسیر سقوط آب از آسمان شاهد بروز برودتی باشیم، این آب تبدیل به یک تکه یخ و تگرگ عظیم می شود. وقتی یک تکه یخ 100 تنی از فاصله 10 هزار متری به روی شهر نازل شود، می تواند یک ناحیه را 5 متر پایین تر از سطح زمین فرو ببرد.

وی ادامه داد: اکنون ما 10 هزار نوع انرژی تجدیدپذیر شناخته شده در سطح جهان داریم. انرژی های پاکی که فسیلی نیستند و می توانند کارایی زیادی داشته باشند که یکی از این انرژی ها جاذبه زمین است. یکی از طرح های من ساخت موتوری است که از طریق جاذبه زمین انرژی تولید می کند. انرژی که ارزان، ابدی و قابل کنترل است.  

وی به سیناپرس گفت: از این انرژی می توانیم برق تولید کنیم و برای سیستم گرمایشی و سرمایشی خانه مورد استفاده قرار دهیم. همچنین می توانیم با کمک این انرژی آب را پمپاژ کنیم. با اتصال این موتور به روی دینام خودرو نیز دیگر نیازی به پمپ بنزین و سوخت های فسیلی نخواهیم داشت.

وی یادآورشد: این موتور با ثقل دوم طراحی شده و دائم در حال چرخش است و هیچ وقت نمی ایستد. این موتور به همچ کجا وصل نیست و درونش نیز هیچ مغناطیس، آهن ربا و مگنتی بکار گرفته نشده است؛ این موتور کاملا بر اساس مکانیک خاص طراحی و ساخته شده و پیش بینی می شود تا پایان امسال مراحل ساخت آن به اتمام برسد.

گفتگو: بیتا اکبری

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا