استفاده از هوش مصنوعی برای گسترش آثار هنری معروف

به گزارش سیناپرس، هنرمندان با استفاده از نرم افزار OpenAI's DALL-E، ابزار هوش مصنوعی که تصاویر را از چند کلمه متن توصیفی تولید می کند، انواع ترکیبات سورئال را خلق کرده اند. در این راستا اما برخی از علاقه مندان به هوش مصنوعی از این نرم افزار برای هدف متفاوتی استفاده می کنند. این گسترش آثار هنری کلاسیک با استفاده از مدل یادگیری ماشینی شامل تغییرات در اندازه بوم و شکل و شمایل نقاشی است.

دنیس شیریایف (Denis Shiryaev) مدیر عامل شرکت هوش مصنوعی neural.love در این رابطه گفت: این ابزار می تواند حدس بزند که ادامه صحنه نقاشی به چه شکل است و آن را پیشنهاد می کند.به گزارش سیناپرس، این ایده با اعلان تصویر کار می ‌کند به طوریکه هوش مصنوعی سعی می ‌کند تصویر را بر اساس پیکسل ‌های منبع ارائه ‌شده نهایی کرده و درخواستی برای دستکاری این فرآیند مطرح ‌کند.

شیرایف می ‌گوید: آزمایش او در زمان عرضه اولیه DALL-E 2 به عنوان تلاشی برای بازسازی نقاشی ناتمام جورج واشنگتن مشهور که بر روی اسکناس دلار نقش بسته است، آغاز شد. نتایج شبیه ‌سازی مانند دیدن نقاشی از دریچه دوربینی است که تنها روی سوژه زوم نمی ‌کند و بخش هایی از پیرامون و سایر قسمت‌ های پس‌ زمینه را نیز پر می ‌کند به طوریکه هنرمند اصلی هرگز تجسم نکرده است. تا کنون این ابزار حاشیه‌ های بوم نقاشی‌ های کلاسیک مانند مونالیزا و دختری با گوشواره مروارید ورمیر را گسترش داده است.

به گزارش سیناپرس، این اولین آزمایشی نیست که از یادگیری ماشین برای بازی با آثار هنری معروف استفاده می کند. سال گذشته، Rijksmuseum آمستردام از هوش مصنوعی برای بازیابی دیجیتالی نقاشی رامبراند استفاده کرد که در سال ۱۷۱۵ کشیده شده بود.

گفتنی است که محققان توانستند سه نقاشی گوستاو کلیمت را که در جریان غارت نازی ها در طول جنگ جهانی دوم گم شده بودند، بازیابی کنند. از ابزار DALL-E نیز برای بازسازی کامل نقاشی های کلاسیک یا باز تولید مدل آنها در سبک های مختلف استفاده شده است.

مترجم: مهدی فلاحی پناه
منبع: vice

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا