هر فرد چاق حداقل ۱۶ روش مختلف برای لاغری را امتحان می کند

به گزارش سیناپرس، بر اساس یافته های یک نظرسنجی در آمریکا، از هر ۱۰ بزرگسال آمریکایی ۹ نفر حداقل یک استراتژی کاهش وزن را در طول زندگی خود امتحان کرده اند. یک چهارم آمریکایی ها حتی اعتراف کردند که حداقل ۱۶ استراتژی مختلف کاهش وزن را امتحان کرده اند.

در واقع، ۳۲ درصد از پاسخ دهندگانی که در یک دوره کاهش وزن بوده اند گزارش کرده اند که وزن خود را با موفقیت کاهش داده اند اما پس از آن دوباره وزن قبلی را به دست آورده اند، در حالی که تنها ۲۸ درصد گزارش کرده اند که وزن خود را با موفقیت کاهش داده و آن را حفظ کرده اند.

با این حال، به نظر نمی رسد که انجام یک دوره کاهش وزن برای بسیاری پایدار باشد، زیرا پاسخ دهندگان تجربه کلی خود را با کاهش وزن ناموفق ۳۱ درصد توصیف کرده و تنها ۱۵ درصد تجربه کاهش وزن خود را موفق توصیف کردند. تقریباً دو سوم موافق هستند که کاهش وزن درازمدت به دلیل سختی و جدیتی که با آن همراه است دشوار است.

این نظرسنجی نشان داد که ۳۳ درصد از پاسخ دهندگان احساس می کنند که کاهش وزن به فداکاری بیشتری نسبت به بچه دار شدن نیاز دارد و ۲۸ درصد آن را سخت تر از شروع یک کار جدید توصیف کردند. پاسخ دهندگان با تأمل در تجارب کاهش وزن خود، اعلام کردند که برای کاهش وزن باید شادی (۳۱ درصد)، رفاه ذهنی (۲۹ درصد) و عشق یا روابط (۲۸ درصد) را قربانی کنند. بیش از نیمی از شرکت کنندگان حتی از کاهش وزن منصرف شده اند زیرا احساس می کردند که بیش از حد فداکاری و ثبات نیاز دارد.

بر اساس آمار، تقریباً چهار نفر از هر پنج نفر می ‌خواهند سالم ‌تر باشند نه لاغرتر. از هر پنج نفر، دو نفر خواهان انرژی بیشتر هستند و ۳۴ درصد وقتی دیگران متوجه تلاش‌های آنها شدند، احساس پیروزی کردند. 

دکتر آکاسیا پارکس (Acacia Parks) مسئول و برگزار کننده این پژوهش و نظرسنجی می‌ گوید: این داده‌ ها آنچه را که بسیاری از ما که قبلاً سعی در کاهش وزن داشته‌ ایم و می دانستیم را تأیید می‌ کند. یکی از آن ها این واقعیت است که دوره های کاهش وزن سنتی به فداکاری بیش از حد نیاز داشته و بیش از حد بر قدرت اراده شخصی تکیه می ‌کند.

پارکس همچنین افزود: من به عنوان فردی که تمام عمرم با وزنم دست و پنجه نرم کرده ‌ام و همچنین به عنوان یک متخصص روانشناسی، می ‌دانم که احساس فداکاری شدید منجر به کاهش وزن پایدار یا سلامت روانی نمی ‌شود و فقط به دشواری در مورد نیاز به کمک دامن می ‌زند. برای دستیابی به کاهش وزن پایدار، مهم است که برنامه ‌ای شخصی ‌سازی شده برای افراد ارائه دهیم که با بیولوژی و سبک زندگی منحصر به ‌فرد آن‌ ها همخوانی داشته و بر خلاف جریان زندگی آن ها نباشد. 

با نگاهی به سلامت کلی، ۷۱ درصد از افراد برای شرایط سلامت جسمی یا روانی یا هر دو دارو مصرف می کنند. علاوه بر این، نگرانی در مورد بحث آشکار درباره این داروها کاهش یافته است، به طوری که بیش از نیمی (۵۹ درصد) از همه پاسخ دهندگان احساس راحتی بیشتری نسبت به چند سال پیش در مورد داروهای خود دارند. 

به گزارش سیناپرس، شواهد بالینی ثابت می ‌کند که مصرف دارو در ترکیب با تغییرات سبک زندگی می ‌تواند منجر به کاهش وزن ۷ تا ۱۰ درصدی شود. این نظرسنجی تأیید می ‌کند که مردم در تلاش برای یافتن راه ‌حل ‌های موثر و طولانی‌ مدت کاهش وزن هستند، به طوری که ۳۷ درصد به دنبال جامعه حمایتی و دسترسی به یک برنامه موفق هستند.

مترجم: فاطمه امینی
منبع: studyfinds
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا