اژدهای پرنده مرگ بازسازی شد

به گزارش سیناپرس،  محققان در مطالعه ای که نتایج آن روز سه شنبه در مجله علمی مطالعات عصر کرتاسه منتشر شد، اعلام کردند که بقایای یکی از بزرگترین پتروسارهای ثبت شده را کشف کرده اند.

به گفته محققان، این فسیل‌ متعلق به بزرگترین پتروسور کشف شده در آمریکای جنوبی و یکی از بزرگترین مهره‌ داران پرنده در جهان هستند. گفتنی است کشف دو حیوان جداگانه در یک منطقه از استان مندوزا آرژانتین انجام شد ه بود. گونه دایناسور پرنده Thanatosdrakon amaru یک آژدار شید جدید، عضوی از خانواده پتروسورهای شکارچیان بزرگ و پرنده، عمدتاً مربوط به دوره کرتاسه پسین است.

این نام ترکیبی از Thanatos، کلمه یونانی مرگ و drakon به معنای اژدها است که باعث شده دانشمندان این دایناسور را اژدهای مرگ بنامند.
محققان تایید کردند که آنها بین ۱۴۶ تا ۶۶ میلیون سال پیش یا تقریبا ۲۰ میلیون سال قبل از برخورد فاجعه آمیز یک سیارک با زمین، زندگی می کردند.
به گزارش سیناپرس، بال های این دو حیوان تقریباً ۷ متر عرض و ۹ متر طول داشت که در حدود یک اتوبوس مدرسه بود. اعتقاد بر این است که پتروسارها بدون رقیب درنده در تمام قاره ها به شکل های مختلف پرواز کرده اند.

لئوناردو اورتیز، سرپرست این تیم تحقیقاتی از آزمایشگاه و موزه دایناسورهای آرژانتین، به خبرنگاران گفت: بقایای Thanatosdrakon دارای ویژگی‌های متفاوتی است که به ما امکان می ‌دهد آن‌ ها را از سایر پتروزار های شناخته ‌شده متمایز کنیم. اساساً، این ویژگی ها در مهره ها و اندام های آن ها  یافت می شود.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: upi
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا