انتشار تصاویر اتاق های مخفی زیر تاج محل

به گزارش سیناپرس، روز گذشته دادگاه عالی در هندوستان رای به عدم صدور مجوز برای بازدید عمومی از اتاق های مخفی زیر تاج محل داد. این رای در پی اعتراض هندوهای افراطی به وجود معبد شیوا در زیر این بنای تاریخی صادر شد. در این راستا ساعاتی پیش سازمان باستان شناسی هندوستان تصاویری از اتاق های زیرزمینی تاج محل منتشر کرده است که نشان می دهد کار مرمت در این اتاق ها در حال انجام است.

به دنبال بحث گسترده در مورد ۲۲ اتاق قفل شده در زیرزمین تاج محل، سازمان باستان شناسی هند با انتشار تصاویری از کارهای مرمتی انجام شده در داخل این اتاق ها سعی در کاهش تنش داشته است.

آر کی پاتل، مدیر سایت تاریخی میراث جهانی  آگرا در این رابطه گفت که این تصاویر به عنوان بخشی از خبرنامه ۲۰۲۰ سازمان باستان شناسی هند در وب سایت ASI به صورت زنده منتشر شده و هر کسی می تواند با بازدید از وب سایت ، آنها را مشاهده کند.

منابع صنعت گردشگری ادعا می کنند که این تصاویر برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست در مورد محتوای این اتاق ها در کشور و تحریک اذهان عمومی و به ویژه هندوهای افراطی که تصور می کنند تاج محل روی یک معبد قدیمی هندو ساخته شده است، در اختیار عموم قرار گرفته است.

به گزارش سیناپرس، تصاویری که از این اتاق ‌ها منتشر شد، نشان می ‌دهد که کارهای مرمت گسترده‌ ای در این اتاق ‌های بسته انجام شده است. مرمت هایی از جمله گچ کاری و آهک‌ کاری در این تصاویر به وضوح دیده می شوند. منابع سازمان باستان شناسی هندوستان تایید کردند که کار مرمت در این اتاق ها، ۶۰۰ هزار روپیه هزینه داشته است. 

این موضوع در حالی است که با وجود گرمای شدید روزهای اخیر در شمال هندوستان، روز شنبه بیش از ۲۰ هزار گردشگر از تاج محل دیدن کردند. 

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: indiatoday
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا