پنج ویژگی شخصیت های مسموم را بشناسید

به گزارش سیناپرس، برخی افراد دارای شخصیت های مسموم هستند که می توانند در هر محیطی حضور یافته و دیگران را ازار دهند.

افراد دارای شخصیت سمی، آمیزه ای از تکبر و فریبکاری را نمایش داده و عموما دارای ویژگی های زیر هستند:

•    این افراد مایل به تملق  دیگران و به ویژه مقامات بالاتر برای دستیابی به خواسته هایشان هستند.  
•    این افراد برای رسیدن به اهدافشان تقلب می کنند.
•    این افراد عموما اهل فخر فروشی بوده و از نشان دادن موقعیت بالاتر خود به دیگران لذت می برند.
•    این افراد می خواهند چیزهایی داشته باشند که دیگران ندارند.

مهارت های اجتماعی به افرادی که دارای شخصیت سمی و سیاه هستند کمک می کند تا ماهیت فریبنده خود را پنهان کنند. متاسفانه این افراد در طول زندگی خود به سوء استفاده از اعتماد و فریب دیگران در پشت پرده ادامه داده و از اطرافیانشان سو استفاده می کنند.

نتایج این مطالعه همچنین نشان داد، مدیران تمایل دارند کسانی را که در سیاست اداری خوب عمل می کنند، علیرغم ویژگی های منفی شان، با ترفیع و پاداش حمایت کنند.

در این میان خبر خوب برای کسانی که فاقد مهارت های اجتماعی هستند، این است که صداقت و فروتنی نیز بسیار ارزشمند است. این نتایج حاصل از تحقیقاتی است که نشان می دهد چگونه افراد با شخصیت تیره در محل کار پیشرفت می کنند.

به گزارش سیناپرس، پروفسور گرهارد بلیکل، یکی از نویسندگان مطالعه فوق، در این رابطه گفت: چنین شخصیت‌ هایی تمایل دارند همیشه روی خودشان تمرکز کنند. مهارت های اجتماعی خوب آنها را قادر می سازد دیگران را فریب دهند.
طی این مطالعه، محققان با ۲۰۳ گروه کوچک مصاحبه کردند که هر گروه شامل سه نفر بود که با یکدیگر همکار بودند. آنها در مورد شخصیت و مهارت های اجتماعی دیگران اطلاعاتی را ارائه کردند.

نتایج به دست آمده از این مطالعه نشان داد افرادی که ناصادق و دارای شخصیت مسموم هستند، در صورت داشتن مهارت های اجتماعی خوب می توانند در کارشان موفق شوند. آنها تمایل داشتند که مشاغل بهتری داشته و از سوی مافوق خود به عنوان کارکنان توانمندتری دیده شوند.

با این حال، کسانی که مهارت های اجتماعی ندارند، همچنان می توانند با صداقت و فروتنی در کار موفق شوند.به گزارش سیناپرس، پروفسور بلیکل در این رابطه گفت که ریشه یابی شخصیت های سمی به معنای تأکید کمتر بر تأثیرات خوب و بیشتر مبتنس بر نتیجه گیری و  بر عملکرد است.

شرح کامل این مطالعه و یافته های به دست آمده از آن در مجله تخصصی Personality and Individual Differences منتشر شده است.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا