تجربه تنهایی منجر به افزایش خطر بیکاری در آینده می شود

به گزارش سیناپرس، تحقیقات قبلی ثابت کرده است که بیکاری می‌ تواند باعث تنهایی شود، با این حال مطالعه جدید دانشگاه اکستر اولین مطالعه ‌ای است که مستقیماً بررسی می‌ کند که آیا برعکس رابطه فوق در میان جمعیت سن کار نیز صدق می ‌کند یا خیر.

یافته های این مطالعه نشان داد که افرادی که اغلب احساس تنهایی می کنند به طور قابل توجهی بیشتر در آینده با بیکاری روبرو می شوند. تجزیه و تحلیل محققان همچنین یافته های قبلی را تأیید کرد که برعکس این امر نیز صادق است یعنی افرادی که بیکار بودند بیشتر احتمال دارد که بعداً احساس تنهایی کنند.

نیا موریش (Nia Morrish) یکی از پژوهشگران این مطالعه از دانشگاه اکستر می گوید: با توجه به اثرات ماندگار و بالقوه زخم های ناشی از تنهایی و بیکاری بر سلامت و اقتصاد، پیشگیری از هر دو عامل بسیار پر اهمیت است. کاهش تنهایی می تواند بیکاری را کاهش دهد و اشتغال باعث کاهش تنهایی می شود، که به نوبه خود ممکن است به عوامل دیگری از جمله سلامت و کیفیت زندگی مرتبط باشد. به گزارش سیناپرس، بنابراین، باید توجه ویژه ای به تنهایی با حمایت بیشتر از سوی کارفرمایان و دولت برای بهبود سلامت و رفاه شود. تحقیقات ما عمدتاً قبل از همه‌ گیری کرونا انجام شده است، اما ما گمان می ‌کنیم که این موضوع ممکن است حتی شدیدتر شده باشد، زیرا در حال حاضر افراد بیشتری از خانه کار می‌ کنند و احتمالاً به دلیل اضطراب در مورد کرونا، انزوای شدیدی را تجربه می‌ کنند.

این تحقیق عمدتاً داده‌های بیش از پانزده هزار نفر را تحلیل کرد. تیم تحقیقاتی پاسخ ‌های شرکت‌ کنندگان را در طی سال‌های 2017-2019، سپس از سال 2018-2020، با کنترل عواملی مانند سن، جنسیت، قومیت، تحصیلات، وضعیت تاهل، ترکیب خانوار، تعداد فرزندان خود در خانواده و منطقه مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

پروفسور آنتونیتا مدینا-لارا (Antonieta Medina-Lara) پژوهشگر ارشد این مطالعه گفت: تنهایی یک مشکل اجتماعی فوق العاده مهم است که اغلب فقط از منظر تاثیر بر سلامت روان و رفاه مورد مطالعه واقع می شود. او می افزاید: یافته های ما نشان می دهد که ممکن است پیامدهای گسترده تری نیز وجود داشته باشد که می تواند منفی باشد. ما باید این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار داده چراکه می ‌تواند پایه‌ هایی را برای کار فرمایان یا سیاست‌ گذاران برای مقابله با تنهایی و با هدف نگه ‌داشتن افراد بیشتر در مشاغل مختلف ایجاد کند.

دکتر روبن موجیکا-موتا (Ruben Mujica-Mota) یکی دیگر از پژوهشگران و دانشیار اقتصاد سلامت در دانشکده پزشکی دانشگاه لیدز، گفت: یافته‌ های ما نشان می ‌دهد که دو موضوع تنهایی و بیکاری می ‌توانند با هم تعامل داشته باشند و یک چرخه منفی و خود مخرب ایجاد کنند. 
به گزارش سیناپرس، شرح کامل این پژوهش و یافته های آن در آخرین شماره مجله تخحصصی BMC Public Health منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

مترجم: مهنوش فلاحی پناه
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا