نحوه زندگی شما نشانگر طول عمرتان است

به گزارش سیناپرس، اگرچه عوامل مختلفی در زمینه طول عمر انسان نقش دارند ولی مطالعات پژوهشگران نشان می دهد داشتن برخی ویژگی های شخصیتی و اخلاقی با طول عمر بیشتر ارتباط مستقیمی دارند.

در این میان مشخص شد افراد وظیفه شناس دارای طول عمر بیشتری نسبت به سایرین هستند و به باور محققین، دو جنبه از وظیفه شناسی قوی ترین پیوند را با زندگی طولانی دارد که عبارتند از منظم بودن و برنامه ریزی برای موفقیت.
بر اساس مطالعات انجام شده، این افراد کمتر سیگار کشیده یا مشروب می نوشند و سطوح پایین تری از استرس را تجربه می کنند.  

در این میان باید به یک موضوع مهم اشاره کرد که بر اساس آن مشخص می شود شاد بودن ارتباط زیادی با طول عمر نداشته و اگر افراد شاد بیشتر عمر می کنند عموما به این دلیل است که افراد شاد و آرام تمایل بیشتری به حفظ سلامتی خود دارند.به گزارش سیناپرس، نتایج به دست آمده از مطالعات ماحصل تجزیه و تحلیل ۲۰ مطالعه مختلف است که بیش از ۸ هزار و ۹۰۰  نفر را در کشورهای مختلف بررسی کرده است.

گفتنی است در تمامی این تحقیقات مشخص شد وظیفه شناسی بیشتر به طور مستقیم با زندگی طولانی تر مرتبط است. به باور روان شناسان، موضوع فوق احتمالاً به این دلیل است که افراد با وجدان عادت های بهداشتی بهتری داشته و مشاغل و ازدواج های پایدارتری دارند.

پروفسور هوارد اس. فریدمن، یکی از نویسندگان این مطالعه، درباره یافته های فوق گفت: مهمترین موضوعی که در این پژوهش مشخص شد، این است که جنبه شخصیتی وظیفه شناسی در واقع به طور قابل اعتمادی خطر مرگ و میر را در سراسر مطالعات پیش بینی می کند.

به نظر می رسد این موضوع به همان اندازه مهم است که اغلب عوامل خطر پزشکی ارزیابی شده، که تعداد کمی از آنها روانی هستند، تاثیر دارند.

دکتر مارگارت ال. کرن، یکی از دیگر نویسندگان مطالعه فوق، گفت: اگر وظیفه شناس نیستید، می توانید خود را تغییر دهید زیرا شواهدی وجود دارد که نشان می‌ دهد افراد می‌ توانند وظیفه شناس شوند، به ‌ویژه زمانی که وارد مشاغل پایدار یا ازدواج‌  موفق می ‌شوند.

شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در مجله تخصصی شخصیت (Journal of Personality) منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار دارد.

مترجم: زهرا همراز

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا