شیوع هپاتیت در بین کودکان ۱۱ کشور جهان

به گزارش سیناپرس، سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای اعلام کرد از میان ۱۶۹ مورد گزارش شده، حداقل یک کودک بر اثر شیوع هپاتیت و التهاب کبد جان خود را از دست داده است و ۱۷ کودک نیز به دلیل ابتلا به این بیماری نیاز به پیوند کبد دارند.

سازمان بهداشت جهانی همچنین تاکید کرد هنوز مشخص نیست که آیا موارد ابتلا به هپاتیت در واقعیت افزایش یافته است یا افزایش آگاهی در باره موارد هپاتیت باعث افزایش گزارش های رسمی در این رابطه شده و مواردی که قبلا ناشناخته باقی می ماندند، توسط مردم و متخصصین شناسایی شده اند.به گزارش سیناپرس، در هر صورت تحقیقات برای شناسایی عامل ایجاد کننده این بیماری و شیوع آن، ادامه دارد.

این بیانیه افزود: علائم گزارش شده در میان موارد شناسایی شده فعلی، شامل هپاتیت حاد با افزایش قابل توجه آنزیم های کبدی است.

گفتنی است در میان این عفونت‌های جدید، آدنوویروس ‌ها در حداقل ۷۴ مورد شناسایی شده ‌اند، اما معمولاً این ویروس ها در افراد سالم باعث هپاتیت شدید نمی ‌شوند. به گزارش سیناپرس،به گفته سازمان بهداشت جهانی، ویروس های رایجی که باعث هپاتیت حاد از جمله ویروس های هپاتیت A، B، C، D و E می شوند،  در هیچ یک از این موارد شناسایی نشده اند.

بر اساس گزارش های موجود، در حالی که اکثر کودکان تب نداشتند، بسیاری از آنها علائم گوارشی مانند درد شکمی، اسهال و استفراغ را تجربه کردند که متاسفانه بسیاری از این اطفال قبل از عوارض فوق، با هپاتیت حاد شدید و همچنین افزایش سطح آنزیم‌ های کبدی و زردی رو به رو بودند.

بررسی و تحلیل آمارهای سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد بیشترین میزان مبتلایان از بین ۱۶۹  مورد در بریتانیا گزارش شد که شامال ۱۱۴ مورد می شود. ۹ مورد توسط وزارت بهداشت آلاباما در هفته گذشته گزارش شد و بازرسان همچنین از ۱۳مورد در اسپانیا، ۱۲ مورد در اسرائیل، و تعداد کمتری در بلژیک، دانمارک، فرانسه، ایرلند، ایتالیا، هلند، نروژ و رومانی مطلع هستند. این کودکان بین ۱ ماه تا ۱۶  سال سن دارند.

به گزارش سیناپرس، سازمان بهداشت جهانی در این رابطه گفت: باید تحقیقاتی روی افزایش حساسیت در میان کودکان خردسال به دنبال سطح پایین تر گردش خون آدنوویروس در طول همه گیری کرونا، ظهور بالقوه یک آدنوویروس جدید و همچنین عفونت همزمان هپاتیت و کرونا انجام شود.

اواخر هفته گذشته، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده یک توصیه بهداشتی در مورد موارد حاد هپاتیت با علت ناشناخته صادر کرد.به گزارش سیناپرس، کارشناسان این مرکز توصیه می کنند والدین و مراکز بهداشتی،  آزمایش آدنوویروس را در کودکان مبتلا به هپاتیت زمانی که علت ناشناخته ای دارد، انجام دهند. متخصصین همچنین توصیه می کنند که بهتر است برای اطمینان خاطر در این رابطه، آزمایش خون کامل به جای آزمایش پلاسما انجام شود.

منبع: consumer.healthday